سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش

آغاز المپیاد کشوری دادرس از 16 شهریور

معاون دانش آموزی جمعیت هلال احمر کشور از آغاز المپیاد کشوری دادرس از 16 شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید بابایی، معاون دانش آموزی جمعیت هلال احمر کشور با بیان این که طرح دادرس توسط سازمان جوانان هلال احمر با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود، گفت: در راستای آموزش مسائل امدادی و کمک های اولیه به دانش آموزان، طرح دادرس در حال انجام است. این طرح از زمانی که در برخی از مدارس کشور حادثه آتش سوزی رخ داد، به مرحله اجرا درآمد تا دانش آموزان در حوادث ناگهانی بتوانند از خود و دوستان شان حمایت کنند و برای روزهای سخت آماده شوند.

وی ادامه داد: طرح دادرس سال گذشته در 8 هزار و 500 مدرسه در سراسر کشور اجرا شد که در آن گروه های 14 نفره دادرس تشکیل و در رقابت های مدرسه (در آیتم های اطفای حریق، چادرزنی، احیای قلبی و ...) شرکت و تیم های برگزیده مدرسه در شهرستان ها با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت تیم های برگزیده شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند و شهریور ماه امسال نیز مرحله کشوری آن از 16 الی 20 شهریور (المپیاد کشوری پسران) و 22 الی 26 شهریور در بندرانزلی (المپیاد کشوری دختران) برگزار می شود.

بابایی بیان کرد: آموزش ها طبق تفاهم دو جانبه بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، توسط مربیان آموزش دیده این وزارتخانه از سوی هلال احمر به دانش آموزان ارائه می شود. با توجه به این که همواره حوادث به طور ناگهانی رخ می دهند، این آموزش ها به آمادگی دانش آموزان هنگام حادثه کمک می کند.

معاون دانش آموزی جمعیت هلال احمر کشور در برنامه «ره آورد» کاری از گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت اظهارکرد: طرح دادرس با استقبال دانش آموزان مواجه شده است که برای آموزش تمامی دانش آموزان سراسر کشور نیازمند حمایت های سازمان ها و نهادهای مختلف هستیم.


انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.