سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

وجود 470 فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری در آذربایجان‌غربی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 470 فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

اکبر طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: از 470 فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان 216 فقره متعلق به معادن سنگ‌های تزیینی است.

وی اضافه کرد: کل تولیدات این معادن در سال گذشته 750 هزار تن بوده درحالی که ظرفیت تعیین شده برای این معادن حدود سه برابر رقم مذکور است.

طاهری خاطرنشان کرد: در صورتی که معدنکار به فکر رفع آن دسته از مشکلات خویش که خارج از حیطه سازمان بوده نیفتد و در راه ایجاد و تقویت تشکل‌های معدنی برخواسته از بین خودشان قدمی بر ندارد و تمامی برنامه‌های توسعه معدن فقط در اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت خواهد ماند.

وی گفت: پیگیری‌ها و اقداماتی جهت شروع ایجاد زیرساخت‌ها در بخش معدن درحال انجام است و با اصلاحاتی که اخیرا در قانون معادن و آیین‌نامه اجرایی آن انجام شده 65 درصد حقوق دولتی دریافتی از معادن جهت ایجاد زیرساخت‌ها هزینه خواهد شد.

طاهری ادامه داد: شکوفایی بخش معدن نیاز به اصلاح روش‌های اکتشاف و استخراج و اعمال خلاقیت در تولید کاهش در قیمت تمام شده و توسعه واحدهای فرآوری مواد معدنی و در نهایت ایجاد تشکل‌ها دارد.

وی گفت: معدنکاران تا کنون به صورت فردی فعالیت کرده و از کار گروهی استقبال نکرده در نتیجه قادر بر تاثیرگذاری بر اهداف و رفع موانع نشده‌اند، تشکل‌ها ایجاد می‌شود تا خوب‌‌های عرصه‌های مختلف را در کنار هم گرد آورده و موجب رشد بخش‌ها شوند.

طاهری اظهار داشت: براساس برآوردهای جهانی مصرف سنگ تزیینی از 2.3 میلیارد مترمربع در سال 2014 به 4.5 میلیارد مترمربع در سال 2025 خواهد رسید که باید خود را با توجه به ذخایر ماده معدنی در استان جهت سهیم شدن در تامین بخشی از تقاضا بایستی آماده کنیم و از تحریم‌ها نترسیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در پایان تصریح کرد: در صورت عدم نگاه و توجه ویژه به ذخایر معدنی و عدم احداث و توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی کلیه تلاش‌ها جهت استفاده بهینه از نعمت‌های الهی عقیم خواهند ماندز/.

برچسب ها: بهره ، معادن ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.