سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعا بار دیگر صحنه تظاهرات مردمی یمن‌ها خواهد بود

مردم یمن در مخالف به دولت این کشور امروز در صنعا تظاهرات می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "انصارالله"، مردم یمن در پاسخ به ندای جنبش "انصارالله" یمن  و در رد طرح رئیس‌جمهور یمن برای تغییر دولت امروز در صنعا پایتخت این کشور تظاهرات می‌کنند.

رهبر حوثی های یمن با رد طرح پیشنهادی رئیس جمهور یمن و موافقت جزئی وی با خواسته های معترضان، از طرفداران خود خواست برای تشدید اعتراضات و تحصن ها آماده شوند.

طرفداران جنبش حوثی ها در یمن برای برگزاری تظاهرات مجدد در صبح امروز به منظور افزایش فشار بر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن آماده می شوند. 

گفتنی این جنبش دیروز موافقت جزئی و محدود رئیس جمهور یمن با خواسته های خود را رد کرد. 

سخنگوی حوثی ها گفت تصمیم دیروز "عبد ربه منصور هادی" برای برکنار کردن دولت و کاهش جزئی قیمت سوخت کافی نیست. 

یادآور می شود حوثی‌ها خواستار لغو تصمیمات اخیر دولت برای حذف یارانه سوخت هستند که منجر به افزایش قیمت ها شد.

محمد عبد السلام سخنگوی حوثی ها به این طرح و ارائه کننده آن حمله کرد و آن را دور زدن خواسته های معترضان دانست.

محمد عبد السلام گفت: "این طرح به ما ربطی ندارد و با ما یا بخش های مختلف مردم یمن درباره آن مشورت نشده است. از این رو این طرح بیش از هرچیز تلاش برای دور زدن خواسته های مردم است."

در همینحا عبد ربه منصور هادی گفت: "به هیچکس اجازه نخواهیم امنیت و ثبات کشور را به خطر بیندازد. ارائه این طرح از روی ضعف یا فریبکاری نیست بلکه به خاطر یمن مطرح شده است."

گزارشگر شبکه در ادامه افزود این طرح پیشنهادی مشتمل بر تصمیماتی برای کاهش 12 درصدی قیمت سوخت، تشکیل دولت وحدت ملی ظرف یک هفته، افزایش حد اقل دستمزدها، توقف اختلالات به وجود آمده در اخذ مالیات ها و حقوق گمرکی، لغو ماموریت های دو گانه و موازی دولتی و برطرف کردن سایر مشکلات اقتصادی است. 

رهبر حوثی ها پس از رد این طرح از طرفداران خود خواست اعتراضات خود را افزایش دهند. این در حالی است که اعزام افراد مسلح و ارسال کاروان های غذایی و تجهیزات لازم برای چادرهای برپا شده تحصن کنندگان توسط حوثی ها در اطراف و داخل صنعاء پایتخت ادامه یافت.

عبدالله غراب در پایان گزارش خود گفت با رد طرح جدید ، روزنه امید دستیابی به راه حلی میان حوثی ها و دولت تنگ تر شد و این مسئله ای است که بسیاری از یمنی ها نگرانند عملا به درگیریهایی منجر شود که به همه خسارت بزند.


انتهای پیام/
برچسب ها: صنعا ، صحنه ، تظاهرات ، مردمی ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.