سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تور یک روزه بازدید از چاپخانه‌های تهران بیان شد:

برچسب‌های پشت برگردان حرارتی دیگر از چین وارد نمی‌شوند / ناشناس بودن محصول برای سفارش دهنده بزرگ‌ترین مشکل چاپخانه‌داران است

مدیر تولید یک چاپخانه: ناشناس بودن محصول برای سفارش دهندگان که خواسته‌ یا ناخواسته باعث افزایش واردات می‌شود بزرگترین مشکل چاپخانه داران داخلی است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در تور یک روزه بازدید از چاپخانه‌های تهران؛ "سیامک درّی" مدیر تولید چاپخانه مسعودماک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ناشناس بودن محصول برای سفارش دهندگان بزرگ‌ترین مشکل چاپخانه داران داخلی به حساب می‌آیند گفت: سفارش دهندگان به دلیل آنکه محصولات چاپخانه داران داخلی را نمی‌شناسند و از ظرفیت‌ آنها اطلاعی ندارند خواسته یا ناخواسته محصولات مورد نظر خود را از خارج از کشور وارد می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت به شما کمکی می‌کند یا نه ادامه داد: هیچ کمکی از دولت نخواستیم ولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه وارد کردن دستگاه‌ها به ما کمک زیادی کرده است.

همچنین مسعود مصطفایی مدیر عامل چاپخانه مسعود ماک با اشاره به اینکه در حال حاضر و از یک ماه قبل لیبل‌های پشت برگردان حرارتی در کشور تولید می‌شود گفت: این لیبل‌ها تا یک هفته‌ی قبل از چین وارد می‌شدند.

به گفته‌ی مصطفایی حساسیت چینی در مقابل تولید این محصول در داخل کشور به گونه‌ای بوده که سریعا با مشتریان خود تماس گرفته و گفته‌اند حاضریم این محصول را با قیمت ارزان‌تر در اختیار شما قرار بدهیم.

مدیر عامل چاپخانه مسعود ماک در پاسخ به این سوال که آیا تولید لیبل‌های پشت برگردان حرارتی در داخل کشور باعث شکسته شدن قیمت این محصول می‌شود اظهار داشت: در صورت تولید انبوه این محصول در کشور قیمت کنونی آن خواهد شکست.

رضا حیدری مدیر عامل چاپخانه رسام نگار نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون تعرفه‌ی گمرکی آنهایی که محصول آماده را از چین وارد می‌کنند از شرکت‌های تولیدی که تنها ماد‌ه‌ی اولیه را وارد می‌کنند کمتر است گفت: هم اکنون گمرکی ماده‌ی اولیه‌ی ماژول که برای تولید و تحویل سفارش‌های شرکت همراه اول به ما لازم بوده به یک باره از شش درصد به 15 درصد افزایش پیدا کرده و بر این اساس ما در قراردادهایی که بر پایه‌ی گمرکی 6 درصد منعقد کرده بودیم ضرر کردیم.

وی ادامه داد: دولت اگر کمک نمی‌کند اذیت نکند.

مدیر عامل رسام نگار در ادامه‌ی سخنانش به آغاز به کار این چاپخانه با مبلغ ده میلیون یورو اشاره کرده و گفت: هم اکنون تمامی بانکها به ما سفارش کار دادند و در حال حاضر تنها مجموعه‌ای که توان تولید کارت‌های ملی را دارد چاپخانه رسام نگار است.

وی ادامه داد: کارت‌های هوشمند ملی باید با توجه به ظرفیت‌های داخلی در داخل کشور خودمان تولید شود زیرا این کارت‌ها حاوی مشخصات فردی ایرانیان بوده و تولید آنها در خارج از کشور معنایی ندارد.

به گفته‌ی حیدری سرمایه گذاری برای تولید کارت‌های هوشمند ملی در داخل کشور انجام شده و تنها مجموعه‌ی توانا در این مورد مجموعه‌ی رسان نگار است.

وی ادامه داد: هم اکنون مجموعه‌ی رسام نگار توانایی چاپ یک میلیون و 800 هزار کارت ملی در ماه را دارد.

حیدری در پاسخ به اینکه قبلا هم ادعای توانایی صادر کردن کارت‌های ملی از سوی چاپخانه‌ی بانک ملی ایران با ارائه‌ی طرح‌ اولیه‌ی این کارت‌ها مطرح شده، گفت: شاید این چاپخانه صدور کارت‌های ملی را در برنامه‌ی توسعه‌ی خود پیش بینی کرده اما امروزه چاپخانه‌ی رسام نگار تنها چاپخانه‌ی توانا در امر اتصال پایه‌های آنتن به تیپ کارت‌های هوشمند ملی است.

وی ادامه داد: ما آماده‌ی نمونه‌گیری کارت‌های ملی هستیم.

به گفته‌ی حیدری فیلم کارت‌های نسل چهارم همراه اول با عنوان 4 جی ال تی ای در پایان کار چاپ و آمادگی خود فردا به شرکت همراه اول تحویل داده می‌شود.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.