سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

پایان تعمیرات اضطراری واحد تقطیر پالایشگاه نفت بندرعباس

تعمیرات اضطراری واحد تقطیر شماره یک شرکت پالایش نفت بندرعباس با موفقیت پایان یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس رئیس تعمیرات و نگهداری شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: به دلیل افت فشار و نشتی بیش از حد برخی از مبدلهای پیش گرمکن و همچنین بالا رفتن فشار خروجی تلمبه های اصلی تغذیه تعمیرات اساسی و اضطراری واحد تقطیر شماره یک صورت گرفت.

 ذاکری  افزود: بارعایت تمام دستورالعملهای تعمیرات  ۶ دستگاه مبدل حرارتی مسیر پیش گرمکن نفت خام ، ۲ دستگاه کنترل ولو مربوط بهpreflush drum و ۶ دستگاه تلمبه از جمله تلمبه اصلی واحد تعمیرات اساسی شد.

وی گفت:  این تعمیرات با رعایت همه استانداردهای فنی و ایمنی با تلاش شبانه روزی کارکنان و متخصصان شرکت پالایش نفت بندرعباس در مدت ۶ روز به پایان رسید.

رئیس تعمیرات و نگهداری شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: پس از پایان تعمیرات و پیش از راه اندازی ،  آزمایش های صحت عملکرد و کنترل دقیق کیفی کار از سوی متخصصان و بازرسان فنی بر روی مبدلها صورت گرفت.

مبدل های پیش گرمکن با افزایش دمای نفت خام پیش از ورود آن به کوره های واحد تقطیر موجب کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.

در واحد تقطیر نفت خام به همراه میعانات گازی بر اساس اختلاف نقطه جوش به گاز مایع، نفتای سبک و سنگین و نفت گاز تبدیل می شود.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی است که ۱۸ درصد فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را فراهم می کند.

انتهای پيام/ ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.