سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه تونس و روسیه

لاوروف: سود خرید نفت لیبی به جیب تروریست‌های منطقه می‌رود/ الحامدی: تروریسم یک آفت بین المللی است

"منجی حامدی" وزير خارجه تونس در کنفرانس خبري با سرگئی لاوروف وزير خارجه روسيه در مسکو شرکت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"سرگئی لاوروف" روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با همتای تونسی خود با اشاره به اینکه بخشی از سودهای ناشی از خرید نفت لیبی از سوی اروپا برای کمک به تروریست‌هایی که غرب هم اکنون در صدد جنگ با آنهاست، خرج می‌شود، گفت: لیبی امروز به کجا رسیده است؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شمار زیادی از میدان‌های نفتی لیبی از سوی گروه‌های تروریستی که نفت این کشور را به فروش می‌رسانند، مصادره شده است، افزود: اروپا نفت لیبی را به دلیل اینکه به شکل آرامی ممنوعیت واردات نفت از این کشور را لغو کرده، خریداری کرده و سود آن را برای کمک مالی به تروریست‌هایی که در جوار عراق مستقر هستند، هدایت می‌کند. 

وزیر خارجه روسیه با اشاره به مسئله اوکراین گفت توافق درباره ادامه مذاکرات مینسک بین طرف های اوکراینی نشان دهنده نیت طرف های بحران برای دستیابی به راه حل است. 

لاوروف گفت: طرف های اوکراینی برای اولین بار در نشست مینسک حل سیاسی بحران را بررسی کردند و طرف ها دیدگاه های خود را ارائه کردند.  امیدوارم این تلاش ها به تفاهم منتهی شود و طرفین به راه حل میانه ای دست پیدا کنند و هیچ کس نظر خود را بر دیگری تحمیل نکند.

"منجی الحامدی" وزیر خارجه تونس نیز در سخنانی در مسکو تاکید کرد امیدواریم انتخابات آینده ریاست جمهوری تونس که کمیته مستقل انتخابات بیست و ششم اکتبر را برای برگزاری آن انتخاب کرده است به صورت شفاف برگزار شود و روسیه نیز در این خصوص از ما حمایت کند. 

"الحامدی" گفت تونس و مردم آن صلح جو هستند و اسلام آنها میانه رو است و هرگونه تروریسم و تکفیر را رد می کنند. 

وی تروریسم در تونس را آفتی نوین و بی سابقه دانست و افزود از همه توان خود برای مبارزه با آن استفاده می کنیم. 

الحامدی گفت تروریسم یک آفت بین المللی است و همه باید برای مبارزه با آن همکاری کنند.

وزیر خارجه تونس در مسکو به حمایت های روسیه از کشورش از جمله سفر گردشگران روس به تونس اشاره کرد و افزود روسیه تنها کشوری است که سفر گردشگران خود را به تونس افزایش داده است و این امر نشان دهنده اعتماد این کشور به تونس است. 

الحامدی گفت مواضع ما درمورد مسائل بین المللی در چارچوب قوانین سازمان ملل تطابق زیادی با هم دارد.


برچسب ها: لاوروف ، روسیه ، تروریسم ، لیبی ، سه ، شنبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.