سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدارهای ظریف در بروکسل مطرح شد

طرح "wave" مبنایی برای کار جمعی در سطح جهان/ تشریح روند مذاکرات هسته‌ای و موضوعات حقوق بشری/ برشمردن ویژگی‌های تروریسم جدید

وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در بروکسل به ترتیب با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا ، رئیس پارلمان اروپا و وزیر خارجه بلژیک ملاقات کرد .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در بروکسل به ترتیب با "المار بروک" رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا ، "شولتز" رئیس پارلمان اروپا و "دیدیه رینگلر" وزیر خارجه بلژیک ملاقات کرد .
 
وزرای خارجه ایران و بلژیک در مذاکرات خود روند مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تبادل نظر قرار داده و با تأکید بر روابط خوب و دیرینه دو کشور تقویت همکاری‌های جاری در ابعاد مختلف و ترسیم چشم انداز جدید را مورد توافق قرار دادند.
 
 ظریف و رینگلر با ابراز خرسندی نسبت به شتاب نسبی مناسبات، تحرک بیشتر در همکاری‌ها و از جمله مناسبات پارلمانی را مثبت ارزیابی کردند و رفع مشکلات اجرایی به منظور فعال‌تر شدن ابعاد مختلف روابط از جمله بین بخش‌های خصوصی را مورد توجه قرار دادند.
 
وزرای خارجه ایران و بلژیک همچنین پیرامون تحولات منطقه‌ای از جمله اوضاع در عراق، سوریه و وضعیت اوکراین تبادل نظر کردند.
 
حمایت از دولت عراق و لزوم کمک به تثبیت امنیت و ثبات عراق و افزایش تماس‌ها و مشورت‌ها به منظور یافتن و تنظیم راهکار‌ها برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری از دیگر محورهای مذاکرات وزرای خارجه دو کشور بود.
 
همچنین آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای مورد تبادل نظر طرفین قرار گرفت و دکتر ظریف با انتقاد از تحریم‌های آمریکا گفت: اینگونه اقدمات شرایط را دشوار‌تر می‌کند.
 
در دیدار دکتر ظریف با آقای شولتز رئیس پارلمان اروپا آخرین وضعیت دور جدید فعالیت پارلمان اروپا، نقش همکاریهای پارلمانی در تقویت روابط، ابعاد و تأثیرات بحران تروریسم و افراطی‌گری در سایر مناطق مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
 
وزیر خارجه کشورمان ضمن برشمردن ویژگی‌های تروریسم جدید، فعالیت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و خطر گسترش و توسعه این بحران به نقاط مختلف منطقه و جهان را قابل تـوجه جدی خواند و خاطرنشان ساخت: قطع حمایت‌های همه جانبه و مشارکت و مسئولیت پذیری همه کشور‌ها برای توقف فعالیت این گروه‌ها و ریشه کنی تروریسم یک ضرورت است.
 
 ظریف طرح جهان عاری از خشونت موسوم به wave ارائه شده از سوی ایران و قطعنامه مبتنی بر آن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این طرح ظرفیت بسیاری دارد و می‌تواند مبنا و برنامه جامعی برای کار جمعی در سطح جهان قرار گیرد.
 
وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بـا تأکید بـر ویژگی‌های فـرهنگی، ارزشهـای مذهبی و شرایط خاص هر کشور در موضوع حقوق بشر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: به منظور درک عمیق و واقعی نسبت به شرایط کشورهای مختلف، ضروری است که تنها از طریق گفتگو تعامل و تبادل نظر مستمر، به درک بهتر و نزدیک تری بیانجامد و این زاویه در همکاریهای آتی مد نظر قرار گیرد.
 
وی تهیه منشور حقوق شهروندی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران را یک گام ارزشمند در برنامه‌های کشور برای تقویت و ارتقای وضعیت حقوق شهروندی برشمرد.
 
رئیس پارلمان اروپا برخی موضوعات مورد توجه و علاقه پارلمان اروپائی درخصوص تحولات اروپا و تحولات بین المللی را برشمرد و نگرانی‌ها نسبت به خطر تروریسم و حضور اتباع کشورهای متعدد غربی در میان این گروه‌ها را مسأله قابل تأملی عنوان کرد و اظهار داشت: ایران در برخورد با بحران‌ها و مسائل منطقه‌ای تاکنون نقش سازنده‌ای ایفاء کرده است.
 
افزایش تماسهای پارلمانی و رفت و آمدهای نمایندگان پارلمانی در این ملاقات مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
 
وزیر خارجه کشورمان و المار بروک رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا پیرامون موضوعات هسته‌ای، روابط ایران و اتحادیه اروپایی و حقوق بشر گفتگو و تبادل نظر کردند و وزیر امور خارجه کشورمان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات منطقه‌ای، تروریسم و روند مذاکرات هسته‌ای و زوایا و ظرایف موضوعات حقوق بشری را تشریح کرد.
 
در این دیدار راه‌های افزایش ارتباطات پارلمان‌های اروپا و جمهوری اسلامی ایران نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
 
  انتهای پیام/
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.