سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

افزایش 9درصدی کشفیات سرقت با راه اندازی قرارگاه مبارز با سرقت در سمنان

با راه اندازی این قرارگاه، عزم جدی در این خصوص بیش از پیش شده و به نوعی با همت پلیس و همراهی های مردمی،رشد سرقت توسط نیروهای پلیس مهار شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، فرماندهی انتظامی استان سمنان با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارز با سرقت طی سال جاری در مرکز استان سمنان گفت: با راه اندازی این قرارگاه، عزم جدی در این خصوص بیش از پیششده و به نوعی با همت پلیس و همراهی های مردمی،رشد سرقت توسط نیروهای پلیس مهار شده است.
سردار محمدرضا میرزایی از کاهش محسوس سرقت و افزایش کشفیات سرقت در سمنان خبر داد و اظهار کرد: هدف از تشکیل این قرارگاه هم افزایی و هماهنگی بیشتر میان دستگاهها در راستای مبارزه با پدیده سرقت است.
وی اضافه کرد: از زمان تشکیل این قرارگاه وقوع سرقت با کاهش 4 درصدی مواجه بوده و کشفیات سرقت نیز 9 درصد افزایش داشته است.
سردار میرزایی از افزایش 20 درصدی دستگیری سارقین در 5 ماهه امسال خبر داد و افزود: طی 5 ماهه امسال بالغ بر یک هزار نفر سارق دستگیر شده اند.
وی از رشد 10درصدی کشفیات سرقت خبر داد و یادآور شد: 45 درصد از ترکیب سارقان دستگیر شده ، سابقه دار و 55 درصد آنها فاقد سابقه سرقت بوده اند.
فرماندهی انتظامی استان همچنین تصریح کرد: 80 درصد ترکیب سنی سارقین دستگیر شده 18 تا 35 سال سن داشته و 75 درصد آنها نیز دارای تحصیلات زیر دیپلم هستند.
سردار میرزایی با اشاره به برخی عوامل موثر در وقوع سرقت اظهار کرد: علل اجتماعی و از جمله فقر اقتصادی و فقر فرهنگی،ضعف در پیشگیری و ارایه آموزش های همگانی،شکستن قبح سرقت در برخی مناطق و.. از جمله عواملی است که سبب افزایش سرقت در جامعه می شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.