سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بی‌عدالتی در جامعه پزشکی پزشکان عمومی را هدف گرفته است/جایگاه پزشک عمومی از سایر رشته ها پایین‌تر است

آریایی‌نژاد گفت: بارها در مورد بی‌عدالتی جامعه پزشکی نسبت به وضعیت پزشکان عمومی صحبت شده است اما این شرایط همچنان ادامه دارد.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه جایگاه پزشکان عمومی از کارشناسان ارشد سایر رشته‌ها هم پایین‌تر است و تفاوت حقوقی آنها فاحش است.

وی گفت: اغلب پزشکان عمومی به علت شرایط بد شغلی در رشته تحصیلی‌شان مجبور به فعالیت در کارهای غیر مرتبط و حتی شغل‌‌هایی هستند که هیچ ارتباطی به سطح سواد آنها ندارد و این بسیار نگران کننده است.

وی افزود: پزشک عمومی یک سوم درآمد PHD سایر رشته‌ها را ندارد و این بی‌عدالتی موجب آسیب به قشر عظیمی از جامعه پزشکی می‌شود.


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
درود
۱۴:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۳
ای نماینده فهیم وآکاه خداوند حفظتان کند!بیائید طرحی درمجلس ارائه دهید که تمامی پزشکان عمومی وارد دوره دستیاری شوند واین کنکور سرتاسر دروغ وناعادلانه دستیاری را برای همیشه دراین کشور حذف کنید.البته پزشکان عمومی اگر خواستند بتوانند تخصص رشته پزشکی خانواده را در عرض کمتر از 2 سال دریافت کنندکه قدرت اول پزشکی در اروپا وکاناد با این رشته است وسایر تخصصها بدون اجازه او نمیتوانند بیماران را مستقیما ویزیت کنند.100 درصد تخصص پزشک خانواده بسیاری از مشکلات را اعم از ارجاع های غیرضروری بیماران به کلان شهرها را حل خواهد کرد.