سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

برگزاری کارگاه ملی به زراعی لوبیا در ایستگاه تحقیقات لوبیای خمین

کارگاه ملی آموزش به زراعی محصول لوبیا به مدت سه در ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در این کارگاه آموزشی 35 نفر از محققین و پژوهشگران کشاورزی از استانهای البرز، ،خوزستان ایلام ،فارس، زنجان، لرستان ،گلستان ،آذربایجان شرقی ،چهار محال بختیاری و مرکزی که استانهای لوبیا خیز کشور محسوب می شوند شرکت داشتند.

رییس ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین در حاشیه اختتامیه این کارگاه ملی گفت: آموزش های تخصصی و ارائه تازه های علمی به زراعی لوبیا، دورگ گیری و شناسایی و کنترل به موقع بیماریهای این محصول از محورهای آموزشی در این کارگاه بود.

غدیری افزود: آشنایی پژوهشگران شرکت کننده کشور با آخرین دستاوردهای علمی ایستگاه تحقیقات لوبیای خمین از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی بود.

غدیـری بیان کرد: شرکت کنندگان همچنین در بخش جانبی این دوره آموزشی از جاذبه های گردشگری شهرستان خمین ،محلات ،اراک و دلیجان نیز بازدید کردند.

وی با اشاره به دو دهه فعالیت ایستگاه ملـی تحقیقات لوبیـای خمین مهـمترین دستاورد این مرکز تحقیقاتی را معرفی سه رقم لوبیای قرمز و دو رقم لوبیای سفید، معرفـی10 لاین (رقم ) امیـد بخش لوبیا و شناسایی لاین های مقاوم به آفت کنه دو نقطه ای بیان کرد.

غدیری شناسایی ژنوتیپ های مقاوم به بیماری های ویروسی، معرفـی بیمـاری سوختگی باکتریایی، شناسایی ارقام تحمل کننده علفهای هرز، توصیه روش های به زراعی ، تهیه هیبریدهای چهار جانبه و تشکیل بانک ژن لوبیاهای غیر بومی را از دیگر دستاوردهای این ایستگاه تحقیقاتی بیان کرد.

وی افزود: ارایه 170 مقاله علمـی و پژوهشی در همایش های ملی و بین المللی و مجلات علمی معتبر داخلی و خارجی هم از دیگر اقدامات علمی موفق این مرکز تحقیقات کشاورزی کشوری است./ش/ن
/
برچسب ها: کارگاه ، ایستگاه ، تحقیقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.