سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

راه اندازی 9 رشته جدید دکتری از مهرماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

سرپرست دانشگاه آزاد مشهد از راه اندازی 9 رشته جدید در مهرماه امسال در مقطع دکتری در این واحد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر عباس شیخ الاسلامی ظهر امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: حقوق کیفری وجرم شناسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی و مدیریت ورزشی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری و روستایی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک تبدیل انرژی، دکترای معماری، دکترای شهرسازی و دکترای شیمی کاربردی رشته های اضافه شده این واحد در مقطع دکتری هستند .

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته های فیزیک جامع، آموزش زبان انگلیسی، مکانیک خودرو و برنامه ریزی شهری از مهرماه امسال اضافه خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: نخبه پروری از مهم ترین سیاست های این دانشگاه بوده و هدف ما تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانشجویان است.

شیخ الاسلامی از رسانه ها بعنوان رکن چهارم دموکراسی نام برد و افزود: خبرنگاران سربازان این رکن هستند و امیدواریم روز به روز شاهد رشد خبرنگاران بیشتری در سطح استان و شهر مشهد باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد مشهد بزرگترین قطب آموزش عالی در شرق کشور است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد واحد مشهد 32 سال سن دارد و دارای حدود 28 هزار دانشجو ، 800 عضو هیئت علمی و 1200 کارمند است.با توجه به شعار امسال این دانشگاه که " توسعه کیفی دانشگاه" است، هدف ما نیز بالا بردن سطح کیفی در دانشگاه می باشد.

شیخ الاسلامی افزود: تجمیع دانشگاه ها سیاست اصلی دانشگاه آزاد است و طی تصمیمات گرفته شده در صدد تهیه زمین مناسب برای ساخت مجتمع تجمیع شده شماره 2 هستیم، تا بتوانیم ادعا کنیم این واحد آموزشی دو دانشگاه فعال در سطح شهر دارد.

وی با اعلام اینکه تشکل های دانشجویی همچون سابق در دانشگاه فعال خواهند شد بیان کرد: انجمن های اسلامی، جامعه اسلامی دانشجویان ، کانون پویا و ایثار و دیگر تشکل های دانشجویی با اقتدار چون سابق فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، تا بتوانیم با ایجاد فضای مطلوب از لحاظ سیاسی و علمی به جایگاه مناسبی برسیم.

سرپرست دانشگاه آزاد مشهد افزایش کرسی های آزاد اندیشی را از دیگر اهداف دانشگاه عنوان کرد و افزود: سال گذشته 25 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه فعال بود که امسال با توجه به فضای اعتدالی ایجاد شده توسط دولت تدبیر و امید این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید به اهمیت فرهنگ در جامعه و دانشگاه گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه سال گذشته 4 درصد بوده که امسال به 10 درصد افزایش یافته ، ما نیز در جلساتی که با حوزه فرهنگی داریم در صدد تقویت آن هستیم که به یک کانون هنری در این حوزه تبدیل شویم.

شیخ الاسلامی نخبه پروری را از دیگر سیاست این دانشگاه معرفی و بیان کرد: سیاست ما تقویت علمی و پژوهشی دانشجویان است، بسیاری از رتبه‌های اول دانشگاه‌های دولتی از میان دانشجویان دانشگاه آزاد سر برآورده‌اند، مطمئنا هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد توان بالایی در رشد و توسعه علمی دانشجویان دارد و این مسئله تا به حدی است که این افراد می‌توانند حتی خوراک سایر دانشگاه‌ها را نیز تامین کنند.

وی با تاکید بر جلب اعتماد حوزه صنعت اظهار کرد: باید اعتمادی دوباره میان صنعت و جامعه با دانشگاه به وجود آید چراکه سال ها ست این گروه‌ها از یکدیگر فاصله گرفته اند.

دکتر شیخ الاسلامی با بیان اینکه اعتقادی به تغییرات اتوبوسی ندارد، گفت: هیچ عجله‌ای بر تغییرات گسترده نداریم و آماده‌ایم تا سبک کیفی و کمی دانشگاه را گسترش دهیم.

وی میزان درآمد این دانشگاه در باب پژوهش را 12 درصد اعلام و ادامه داد: با افزایش فعالیت معاونت پژوهشی و تشکیل شرکت های دانش بنیان و جلساتی که با پارک علم و فناوری داشتیم بدنبال افزایش این مقدار به 30 تا 40 درصد هستیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد زیادی ثروت را یکی از چالش های این دانشگاه بیان و اظهار کرد: قریب به 90 تا 95 درصد هزینه های این دانشگاه مربوط به حقوق اعضای علمی و کارمندان است و ما با کوچک کردن سیستم در صدد رفع این معضل هستیم.

وی با بیان اینکه بازارعلم در کشوررقابتی است، گفت: مطمئنا دانشجو به دنبال دانشگاهی می رود که کیفیت بهتری دارد، ما از موسسات قارچ گونه علمی آموزشی که سعی در جذب دانشجو دارند گله‌مند هستیم.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: رشته ، جدید ، دکترا ، دانشگاه ، آزاد ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
دانشجوی دانشگاه ازاد مشهد
۲۲:۳۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۳
شاید با امدن اقای دکتر شیخ الاسلام امید به دانشگاه امده باشه من خودم دانشجوی انسانی هستم از دانشجویان ممتاز دانشگاه بودم خیلی با نشاط و با روحیه بودم با علاقه خیلی زیاد درس میخوندم اما با غرض ورزیهای سالهای گذشته در دانشگاه معدلم خیلی افت کرد بعضی از نمرات ما دستکاری میشد گاهی وقتها اینقدر سطح نمره استاد پائین بود که شک میکردیم که این برگه خودمونه یا نه تعجب اور این بود که با همه تلاشی که میکردیم باز همان نمره پائین را میگرفتیم دیگه به فکر و هوش خودمون هم شک کرده بودیم هیچ کس هم پاسخگو نبود اگه اعتراض میکردی ترم بعد بدتر میشد چه فایده وقتی پرونده اموزشید خراب شده الان این مدرک را هر جا ببرم کسی باور نمیکنه که همه فکر میکنند دانشجوی بی مسئولیتی بودی من علاقه زیادی به درس خوندن داشتم اما الان اینقدر روحیه بدی دارم خجالت میکشم وقتی که مدرک تحصیلیم را دوستانم میبینند همه با تعجب نگاه میکنند امیدوارم اساتیدی که باغرض و یا متکبرانه و خودخواهانه در دانشگاه در حال تدریس هستند و اونهایی که کاملا حساب شده با دانشجو رفتار میکنند با امدن استاد شیخ الاسلام دست و پاشون از دانشگاه ما کوتاه بشه به امید اینکه دانشگاه ازاد مشهد به معنی واقعی محل علم و دانش و نواوری و خلاقیت و پرورش جوان پاک و انقلابی و ایرانی بشه انشاء الله