سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان:

درصورت براورده شدن خواست دولت افغانستان پیمان امنیتی با واشنگتن امضا می شود

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان دلیل امضاء نشدن پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را برآورده نشدن خواسته های دولت افغانستان اعلام کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ˈاحمد شکیب مستغنیˈ روز دوشنبه در کنفرانس هفتگی اش در کابل عدم امضای پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را به دلیل برآورده نشدن پیش شرط های دولت افغانستان دانست و گفت: اگر آمریکا پیش شرط های دولت افغانستان را بپذیرد پیمان با آمریکا امضا می شود اما با وجود آن رییس جمهوری آینده بایستی این پیمان را امضا کند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از شرکت ˈبسم الله محمدیˈ وزیر دفاع افغانستان در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر ˈویلزˈ انگلیس خبر داد و افزود: به علت اعلام نشدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ؛ وزیر دفاع به نمایندگی از دولت افغانستان در نشست سران ناتو شرکت خواهد کرد.

وی گفت: وزیر دفاع افغانستان از سران ناتو خواهد خواست تا کمک های سالانه به افغانستان را از 4 میلیارد و 400 میلیون دلار به 5 میلیارد و 500میلیون دلار افزایش دهند.

مستغنی همچنین شایعات مبنی بر ترک کاخ ریاست جمهوری توسط حامد کرزی پیش از انتقال قدرت را رد کرد و گفت: کرزی تنها پس انتقال قدرت به رییس جمهوری آینده ؛ کاخ ریاست جمهوری را ترک خواهد کرد.

پیش از این برخی رسانه های افغانستان به نقل از کرزی اعلام کرده بودند که کرزی روز سه شنبه (فردا) کاخ ریاست جمهوری را ترک خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلای ایران افزود که بندر چابهار ایران برای دولت افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دولت کابل تلاش داد هرچه زودتر توافق نامه همکاری های اقتصادی سه جانبه بین ایران، افغانستان و هندوستان امضا و عملی شود.

وی افزود: علاوه بر آن دولت تلاش دارد تا از طریق کشورهای همسایه شمالی افغانستان به دریای سیاه و اروپا وصل شود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.