سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

تحریم‌ها را جدید بدانیم یا نه؟؛ مسئله‌ای که کلید تجدیدنظر در همکاری‌های هسته‌ای ایران خواهد بود

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جدید دانستن تحریم‌ها، به نوع خود می‌تواند در نوع همکاری‌های ایران با آمریکا، در زمینه هسته‌ای تجدید نظر ایجاد کند چرا که بر اساس تولفق ژنو، تحریمی نباید اضافه شود و فعالیت‌های هسته‌ای ایران هم از سطح مشخصی فراتر نرود، نظر به این مهم، با وضع تحریم جدید، ایران می‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

 "نوذر شفیعی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سناریو‌ی پیش‌روی ایران در مقابله با تحریم‌های جدید گفت: مقابله با تحریم‌ها منوط به درک ایران از آن است که تحریم‌ها را جدید تلقی کنیم یا خیر.

وی افزود:  به اعتقاد آمریکایی‌ها این تحریم‌ها، مکمل تحریم‌های قبلی هستند که توسط این نهادها و موسسات دور زده شده بودند، بنابراین قرار گرفتن این نهادها و موسسات در فهرست تحریم‌های جدید، ضروری بوده و این یک استدلال آمریکایی‌است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: جدید دانستن تحریم‌ها، به نوع خود می‌تواند در نوع همکاری‌های ایران با آمریکا، در زمینه هسته‌ای تجدید نظر ایجاد کند چرا که بر اساس تولفق ژنو،  تحریمی نباید اضافه شود و فعالیت‌های هسته‌ای ایران هم از سطح مشخصی فراتر نرود، نظر به این مهم با وضع تحریم جدید، ایران می‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

شفیعی اعمال تحریم‌های جدید را  یک عمل غیردوستانه بیان کرد و گفت: برای مقابله با این ظلم، باید تدبیر متناسبی اندیشید، ایران می‌تواند در تعامل با غرب و  آمریکا تجدید نظر کند.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: ایران برای مقابله با  تحریم‌ها در طی این 30 سال، سیاست‌های مقاومتی‌ای که امروزه اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده را در پیش گرفت و در طول این سال‌ها  با وجود آسیب‌هایی که دید، فرصت‌هایی را نیز ایجاد کرده تا بتواند ترمیم و بازسازی لازم را انجام دهد و  در ادامه نیز این سیاست‌ را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: امریکا ، ایران ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.