سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسسه واشنگتن گزارش داد:

خشم برادر بزرگ از بلند پروازی برادر کوچکتر/ تنش در روابط عربستان-قطر

موسسسه واشنگتن که هدف خود را بهبود عملکرد سیاست های خاورمیانه ای آمریکا عنوان کرده است ، اخیرا در یک یادداشت در سایت رسمی خود ، با اشاره به سفر مقامات بلند پایه سعودی به قطر ، این سفر را ناشی از عصبانیت عربستان از اقدامات قطر ارزیابی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی عربستان سعودی ، وزیر خارجه عربستان ( سعود الفیصل ) ، خالد بن بندر و محمد بن نایف (وزیر امور داخلی عربستان) در دیداری که این خبرگزاری آن را «مختصر و برادرانه» خوانده ، شرکت داشتند.

اما موسسه واشنگتن در یادداشت خود اعلام کرده است با توجه به تحولات منطقه و تنش بین عربستان و قطر ، این سفر به منزله هشدار علیه سیاست های منطقه ای قطر بوده است.

اخبار زیادی از دیدارهای دوطرف به بیرون درز نکرده است ، اما آن طور که تحلیلگر موسسه واشنگتن نوشته ، صحبت در مورد شورای همکاری خلیج فارس و روابط دو جانبه محور مهم گفت و گوها را تشکیل داده است. 

در پایان یادداشت، سرمقاله نویس موسسه واشنگتن، اظهار کرده است که روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس ، برای آمریکا به دلیل حضور نظامی در منطقه و مبارزه با داعش وایران مهم است.

گفتنی است روابط دو طرف به دلیل جهت گیری شبکه تلویزیونی الجزیره ، حمایت از اخوان المسلمین در مصر و حمایت از حماس در ماههای اخیر تیره گشته بود. تنش ها تا آنجا پیش رفت که امارات و بحرین و عربستان سفرای خود را از دوحه فراخواندند.



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.