سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسردگی احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد

بر اساس پژوهش‌ها، افسردگی می‌تواند در دراز مدت تراکم استخوان ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و از این طریق خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد.

مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: بسیاری از افراد در نتیجه کاهش توده استخوانی دچار آسیب‌ها و بیماری‌های استخوانی شده و کیفیت زندگی آن‌ها دچار افت شدید می‌شود.

وی با اشاره به این که کاهش توده تراکم استخوانی از دلایل مهم ابتلا به پوکی استخوان است،تصریح کرد: زنان به مراتب بیشتر از مردان دچار کاهش تراکم استخوانی و پوکی استخوان می شوند که این موضوع به ویژه در سنین میانسالی و سالمندی بسیار شایع است.

آزما با بیان این که اختلالات روانی و عصبی نیز ممکن است بر روی ساختار و تراکم استخوان اثر بگذارند، تأکید کرد: بر اساس پژوهش‌ها، افسردگی می‌تواند در دراز مدت تراکم استخوان‌ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و از این طریق خطر و احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد.

وی یادآور شد: اختلالات روحی و روانی، مانند افسردگی می تواند تا حدزیادی موجب افزایش سلول‌هایی که عامل تحلیل استخوان‌ها هستند، شود.

آزما گفت: مصرف ناکافی لبنیات به ویژه شیر و نداشتن فعالیت بدنی مناسب،  عامل دیگر و بسیار مهم کاهش توده استخوانی و  ابتلا به پوکی استخوان است.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.