سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسپرین تأثیر خاصی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی ندارد

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مصرف آسپرین تأثیر خاصی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نداشته و حتی مبتلایان به این بیماری‌ها باید در مصرف آسپرین بسیار احتیاط کنند.

محمد صادق بهاری داروساز و متخصص داروشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: برخی از افراد تصور می‌کنند که مصرف آسپرین در پیشگیری از بیماری‌های مزمن و حتی غیر مزمن موثر است که البته این تصور چندان به واقعیت نزدیک نیست. 

وی گفت: بسیاری بر این باورند که آسپرین تأثیری قابل ملاحظه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد که برخی از مطالعات این موضوع را اثبات نمی‌کنند. 

بهاری تأکید کرد: مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مصرف آسپرین تأثیر خاصی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نداشته و حتی مبتلایان به این بیماری‌ها باید در مصرف آسپرین بسیار احتیاط کنند. 

وی با اشاره به اینکه مصرف آسپرین در مبتلایان به بیماری‌های مزمنی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی توصیه نمی‌شود، اظهار داشت: برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بهتر است از روش‌هایی نظیر پرهیز از استعمال سیگار، پرهیز از مصرف زیاد چربی و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن استفاده کرد. 


انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.