سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

صدرا» تنها دبیرستان علوم اسلامی در آذربایجان غربی

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: دبیرستان «صدرا» تنها مدرسه علوم اسلامی آذربایجان غربی است که حمایت از دانش‌آموزان علوم و معارف اسلامی دبیرستان صدرا در ابعاد مختلف از وظایف مسئولان این سازمان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، با پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت دینی مبتنی بر مردم‌سالاری در کشورمان تاسیس شد، به همین دلیل ضرورت ایجاد نهادی که برای ترویج ارزش‌های دینی و نهادینه‌سازی تفکرات اسلامی فعالیت کند، به شدت احساس نیاز می‌شد.

برای اینکه حکومت استقرار یافته در کشورمان به معنای واقعی در مسیر دین قرار گیرد، سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت، تا در راستای محقق شدن سیاست‌های خرد و کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کند.

این سازمان به عنوان نهاد فعال، پویا و دلسوز در زمینه‌های مختلف اعم از مطالعات، تحقیقات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، محافل انس با قرآن کریم، انتشار کتب و نشریات اقدامات در خور توجه دارد، همچنین در استفاده از فناوری‌‌ نوین گام‌های بلندی برداشته است.

در آذربایجان غربی نیز این سازمان با در نظر گرفتن حساسیت‌های خاص، تنوع قومیتی، بافت پیچیده فرهنگی و مذهبی برنامه‌های مختلفی را به مرحله اجرا گذاشته که در این راستا توفیقاتی نیز داشته است.

در این راستا پای صحبت‌ معاون تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی حجت‌الاسلام محمد فتاحی نشسته‌ایم، تا به این ترتیب از برنامه‌های پیش‌روی این سازمان و دغدغه‌های وی در این زمینه‌ها مطلع شویم.

سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگی برای سال 93 چه برنامه‌ای دارد؟

برنامه‌های مختلفی از جمله بوستان معرفت، هسته‌های فرهنگی جوان، کارگاه‌های آموزشی ویژه جنگ نرم و شیوه‌های مقابله با آن، گفتمان‌‌های دینی مدارس، گفتمان‌ حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

از طرف دیگر حمایت از پایان‌‌نامه‌های دانشگاهی، تالیفات و نشریات حوزه دین نیز در دست اقدام بوده که با مشارکت جوانان مبتکر، خلاق و متدین این استان برنامه‌های مختلف به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، که به طور قطع استقبال جوانان را به دنبال دارد.

طرح تشکیل باشگاه فرهنگی جوانان یکی از اقدامات جدید و قابل توجه این سازمان برای امسال به شمار می‌رود که تا پایان شهریور ماه امسال اجرای این طرح آغاز شده و در صورت عملیاتی شدن ابعاد، اهداف و برنامه‌های آن رسانه‌ای می‌شود.

سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون آشنایی جوانان با مذاهب مختلف چه برنامه‌ای دارد؟

برگزاری کارگاه‌ آموزشی نقد نحله‌های انحرافی، حمایت از ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت، نشست مشترک روحانیان و چهره‌های شاخص شیعه و اهل سنت، حمایت از توسعه فعالیت‌های دینی در فضای مجازی، آموزش تخصصی بانوان مبلغ را در برنامه داریم.

برای آنکه جوانان جذب جاذبه‌های فریبنده فرقه‌های انحرافی و ضاله نشوند، برگزاری کارگاه‌‌های نقد و آشنایی درباره عرفان‌های کاذب و گروه‌های انحرافی با جدیت برگزار می‌شود تا اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان مقابل این آسیب‌‌های اجتماعی واکسینه شوند.

از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان غربی بفرمایید.

اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف آذربایجان غربی از مهم‌ترین برنا‌مه‌ها و اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای تقویت باورهای دینی اقشار مختلف جامعه به شمار می‌رود، به‌طوری‌که این موضوع اصلی‌ترین وظیفه سازمان است.

بنابراین در راستای اعزام روحانی مستقر، مبلغ و مبلغه عمومی، امام جماعت به مساجد مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند تا آئین‌های مذهبی، ملی و میهنی در فضایی مناسب و آکنده از معنویت برگزار شود.

امسال ظرفیت روحانیان مستقر به 35 نفر افزایش می‌یابد، به طوری که روحانیان مستقر همراه اعضای خانواده خود در روستاهای پرجمعیت ساکن می‌شوند، تا مردم وظایف عبادی و الهی خود را به بهترین شکل انجام دهند.

در ارتباط با فعالیت‌های دبیرستان صدرا بیشتر توضیح بفرمایید.

دبیرستان صدرا تنها مدرسه علوم اسلامی آذربایجان غربی است که حمایت از دانش‌آموزان علوم و معارف اسلامی دبیرستان صدرا در ابعاد مختلف از وظایف مسئولان این سازمان به شمار می‌رود، زیرا دبیرستان مورد اشاره در ارتباط با کادرسازی فرهنگی و دینی مسئولیت خطیری بر عهده دارد.

در این میان دبیرستان صدرا با چه مشکلاتی مواجه خواهد بود، از این مشکلات برایمان بیشتر توضیح دهید.

این دبیرستان تنها دبیرستان علوم اسلامی دخترانه در سراسر آذربایجان غربی به شمار می‌رود، ولی با کمال تاسف مسئولان استانی برای توسعه این مدارس کمک نمی‌کنند، تا جایی که هزینه‌های همین یک مدرسه با دشواری تامین می‌شود.

مسئولان چنانچه با داشتن نگاه دینی به این مجموعه در انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به بسط و توسعه آن اولویت دهند، می‌توانند نخبه‌های فرهنگی و فرهیخته‌ای را در این مجموعه‌ پرورش داد.

استقبال مردم و دانش‌آموزان از دبیرستان صدرا به چه شکل است؟

اقشار مختلف جامعه و خانواد‌ه‌های استان از نام‌نویسی در این دبیرستان استقبال خوبی دارند، چرا که فضایی سالم و مناسب برای تربیت نسل جدید بوده، نوجوانان از آسیب‌های مختلف اجتماعی در امان هستند.

آموزش و پرورش برای توسعه مدرسه صدرا گام برداشته است؟

با وجود استقبال زیاد مردم ظرفیت کمی برای پذیرش نوجوانان علاقه‌مند وجود دارد، چرا که ساختمان این مدرسه هنوز استیجاری بوده و مسئولان زمان آموزش و پرورش هنوز فضایی را در اختیار دبیرستان قرار نداده‌اند.

سازمان آموزش و پرورش هنوز برای توسعه مدارس با این کیفیت، اهداف و برنامه قابل توجهی انجام نداده، به طوری که این مدرسه هنوز به طور شایسته حمایت نشده است که در صورت توجه به آن، درصدد توسعه هستیم.

بر کسی پوشیده نیست که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میدان‌های جنگ سخت به معنای واقعی ناامید شده و اکنون آماج حمله‌های خود را متوجه مردم کرده و با تحریم‌های اقتصادی و تهاجم‌های فرهنگی به دنبال همراه کردن مردم با خود هستند.

بنابراین می‌طلبد سازما‌های مختلف که در ارتباط با آموزش و فرهنگ مسئولیت‌های زیادی را به دوش گرفته‌اند، در راستای غنی‌سازی باورهای دینی مردم و رنگ باختن جلوه‌های فریبنده غربی کمر همت بسته و با به کارگیری عزم ملی و مدیریت جهادی در این وادی گام‌های محکمی بردارند.

برچسب ها: علوم ، فرهنگی ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.