سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نطقی تلویزیونی؛

عبدالمالک الحوثی: حکومت یمن باید سرنگون شود

عبدالمالک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی بر سرنگون شدن حکومت این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المسیره: "عبدالمالک الحوثی" در آغاز نطق تلویزیونی خود با تاکید بر سقوط حکومت یمن به دلیل ایجاد فساد گسترده در این کشور، گفت: دولت یمن عامل وخامت اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حکومت یمن در خدمت شماری از کشورهای پرنفوذ در یمن است، گفت: حکومت یمن سیاست گرسنه نگه‎داشتن مردم را در پیش گرفته است.

رهبر جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه حکومت یمن هیچ توجهی به مطالبات مردم ندارد، افزود: ملت بزرگ یمن اهداف و مطالبات مشروعی را دنبال می‎کند و دست به شیوه‏‎های درستی برای اعتراض می‎زند.

"عبدالمالک الحوثی" اظهار داشت: حکومت یمن و طرف‎های مقابل به دامن زدن به درگیری‎های فرقه‏‎ای دست زده و مقابل تمامی مطالبات مردم ایستادند؛ مشکل کنونی حکومت، پیگیری سیاست سرکوب مطالبات مردم  و غارت اموال ملت است؛ بحران اقتصادی ناشی از سیاست‎های دولت یمن است که میلیاردها دلار برای مقابله با تحرکات مردم خرج می‎کند.

وی همچنین در بخش دیگری ازسخنان خود بر ادامه اعتراضات مردمی علیه سیاست‎های حکومت یمن تاکید کرد.

رهبر گروه حوثی با اشاره به اینکه قطعنامه شورای امنیت تظاهرات تمامی اقشار ملت یمن را نادیده گرفته و تنها از یک گروه سخن می‎گوید، اضافه کرد: ما از شورای امنیت می‎خواهیم که ملت یمن را به غیر از دیدگان آمریکا و انگلیس ببینند.

"الحوثی" همچین از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواست تا به اتباع یمن احترام گذاشته و با کرامت با آنها تعامل کنند.

وی با بیان اینکه سیاست آمریکا فساد را حمایت می‎کند، تاکید کرد: واشنگتن اجرای فساد در منطقه را پشتیبانی می‎کند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد آنچه که کمیته ریاست جمهوری در مورد آمادگی ما برای دست کشیدن از مطالباتمان می‎گوید نادرست است.


انتهای پیام//
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.