سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر حزب کارگر انگلیس:

هرگونه تلاشی برای از بین بردن داعش نیازمند همکاری کشورهای منطقه از جمله ایران است

رهبر حزب کارگر انگلیس طی یادداشتی که در روزنامه ایندیپندنت منتشر کرده هرگونه تلاشی برای از بین بردن داعش را مستلزم همکاری کشورهای منطقه از جمله ایران دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ اد میلیبند، رهبر حزب کارگر انگلیس طی یادداشتی که در روزنامه ایندیپندنت منتشر کرده هرگونه تلاشی برای از بین بردن داعش را مستلزم همکاری کشورهای منطقه از جمله ایران دانست.

وی دراین یادداشت نوشته است بحران اخیر عراق، غزه و اوکراین به همه ما انگلیسی‌ها ثابت می‌کند چیزی که به عنوان صلح برای ما عادی شده است، ممکن است گاهی کاملا دور از دسترس به نظر برسد. حتی کسانی که گمان می‌کنند به خشونت‌های دنیای مدرن عادت کرده‌اند، با شنیدن جنایات داعش در عراق و سوریه تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

هم‌اکنون داعش در حال تشکیل یک حکومت در این مناطق است و از کشورهای مختلف جهان مشغول عضوگیری است. این حکومت یا خلافت تهدیدی بسیار بزرگ نه تنها برای کشورهای منطقه بلکه برای تمام جهان است. در چنین شرایطی ما نمی‌توانیم داعش را نادیده بگیریم و شانه‌هایمان را بالا بیندازیم. ما باید از وقایع گذشته درس بگیریم و تجربیات دیگران را بکار بریم.

نخستین اولویت دفاع از مردم بی‌گناه عراق است. به همین دلیل حزب کارگز از ابتدا با حمله به مواضع داعش موافق بود. اگرچه اقدامات دولت اوباما در حمله به داعش بسیار تاثرگذار بوده‌اند، اما هرگونه تلاشی برای از بین بردن این گروه تروریستی نیازمند همکاری تنگاتنگ با کشورهای منطقه به خصوص ایران، ترکیه، و عربستان سعودی است.


ما چندین مورد را باید در لیست برنامه‌های خود قرار دهیم. اول اینکه باید منابع مالی که داعش را پشتیبانی می‌کنند مشخص و متوقف شوند. کمک‌های خارجی این گروه باید از بین بروند. کشورهای منطقه نیز باید با یکدیگر متحد شده و برای ایجاد ثبات تلاش کنند. علاوه بر این، ارسال کمک‌های بشردوستانه نیز باید به مردم این مناطق ادامه داشته باشد.


انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق امیدها را بهبود اوضاع افزایش داده است. سازمان ملل نیز با تهدید به تحریم منابع کمکی داعش کمک زیادی کرده است. اما باید دانست بدون کمک و حضور فعال کشورهای منطقه نمی‌توان برای از بین بردن داعش اقدامات موثری را به مرحله اجرا درآورد.



انتهای پیام/

برچسب ها: میلیبند ، انگلیس ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.