سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف بیش از اندازه مسکن‌ها نگران کننده است

شواهد موجود نشان می‌دهند که بسیاری از موارد مصرف قرص‌های سردرد بیش از اندازه، بی رویه و در مواردی اصلا مورد نیاز نیست این موضوع با توجه به اثرات و عوارض این قرص‌ها، نگرانی‌ها، عمده‌ای را به وجود آورده است.

محمد علمی معظمی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مصرف آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها معظلی شایع در جوامع مختلف است که در جامعه ما نیز به شدت احساس می‌شود.

وی گفت: اگر چه تحمل کردن دردها به ویژه سردردها اقدام مناسبی نیست، اما نباید برای هر سردردی اقدام به مصرف مسکن‌ها و قرص‌های سردرد کرد.

معظمی با اشاره به تمایل بیش از اندازه افراد جامعه به مصرف قرص‌های سردرد، تصریح کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که بسیاری از موارد مصرف قرص‌های سردرد بیش از اندازه، بی رویه و در مواردی اصلا مورد نیاز نبوده که این موضوع با توجه به اثرات این قرص‌ها، نگرانی‌های عمده‌ای را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تجویز قرص‌های سردرد و مسکن‌ها نیز در مواردی بیش از اندازه است، خاطر نشان کرد: باید در  زمینه الگوی صحیح مصرف قرص‌های سردرد فرهنگ سازی صورت گیرد، در غیر اینصورت در آینده نزدیک ممکن است عوارض بیشتر و شدیدتری بر جامعه تحمیل شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.