سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار احمدی مقدم مطرح کرد

واکنش رئیس پلیس به تحریم بانک قوامین/ افزایش نرخ سوخت تاثیری بر سفرها نداشته است

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: تحریم بانک قوامین ضربه به توان نظامی کشور است و علت تحریم شدن این بانک مشخص نیست چرا که بانک قوامین هیچ گونه معاملات ارزی با کشورهای خارجی نداشته است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار احمدی مقدم ظهر امروز در نشست فصلی روسای پلیس راهور در جمع خبرنگاران گفت: از اوایل شهریور ماه و هفته پایانی این ماه سفرهای تابستانه به اوج خود می‌رسد و بر همین اساس تمهیدات ترافیکی پیش بینی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: افزایش نرخ سوخت باعث کاهش سفرها نشده و برخلاف تصور سفرها افزایش یافته است.

این مقام مسئول پلیس در ادامه عنوان کرد: از موتورسیکلت در جهت تسهیل ترافیک در راههای کشور می‌بایست استفاده کرد تا ترافیک اشباع شده در جاده‌های کشور توسط این وسیله نقلیه برطرف شود.

سردار احمدی مقدم در ادامه بیان کرد: پیش بینی می‌شود که تا آخر سال حدود 4 میلیون گردشگر داشته باشیم و تردد و سفر گردشگران خارجی ترافیک ساز شود و می بایست این موضوع توسط پلیس مدیریت شود تا ترافیک تسهیل یابد.

*جلسات مشترک با دولت در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای لغو شده است

فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: از سال گذشته دو طرح و یا راهکار برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای به دولت ارائه دادیم و قرار شده است جلساتی نیز در همین راستا تشکیل شود که بنا به دلایلی این جلسات لغو شده است .

وی در ادامه بیان کرد: عزم و اراده رئیس جمهور خوب است اما هنوز این اراده شکل نگرفته است.

این مقام مسئول انتظامی اذعان کرد: در 5 ماهه اول سال جاری 50 درصد شماره‌گزاری افزایش یافته است که کارخانه‌ها در این خصوص ما را همراهی کردند اما این کافی نیست و باید کیفیت خودروها بالاتر برود.

سردار احمدی مقدم گفت: شرکت اسکانیا عیب و ایرادات خود را پذیرفته است و قرار است نواقص را برطرف کند.

وی بیان کرد: پلیس نشان داده است راههای غیر متعارف برای ادامه شماره‌گزاری این شرکت خودروساز بسته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه افزود: ارتقا ایمنی خودرو باعث اعتبار شرکتهای خودرو ساز است و در همین خصوص شرکت خودروساز نیز باید ایمنی خودروهای تولیدی را ارتقا دهد.

سردار احمدی مقدم بیان کرد: این موضوع می‌بایست در بخش صنعت برطرف شود. در ضمن در بخش امداد تاکنون برایش متولی مشخص نشده است.

این مقام مسئول انتظامی اظهار داشت: افزایش جریمه متخلفان یک تکلیف قانونی است اما شش ماه است که در کمیسیونهای دولت این اقدام متوقف شده است و توقف آن تضعیف قانون است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه 30 هزار کیلومتر از راهها مشکلاتی دارد،‌ افزود: نواقص و مشکلات راهها به متولی مربوطه اعلام شده و قرار بر آن شده تا پایان سال 94 مشکلات راهها و تجهیز آن عملی شود.

**کاهش کشته‌ها در صحنه حادثه

سردار احمدی مقدم افزود: آمار کشته‌های سر صحنه کاهش داشته است و امیدواریم شکل نزولی تلفات و حوادث تا پایان سال ادامه داشته باشد.

اگر جلساتی که قرار بود با دولت شکل بگیرد برگزار می شد و راهکارها وبرنامه‌ها اجرایی می شد می‌توانستیم تا پایان سال شاهد کاهش 20 درصد سوانح و تلفات باشیم اما با گذشت شش ماه از سال هیچ برنامه‌ای از سوی دستگاه‌ها در دستور کار قرار نگرفته است.

*تحریم بانک قوامین ضربه به توان نظامی کشور است

سردار احمدی مقدم گفت:  تحریم بانک قوامین ضربه به توان نظامی کشور است و علت تحریم شدن این بانک مشخص نیست چرا که بانک قوامین هیچ گونه معاملات ارزی با کشورهای خارجی نداشته است.

وی بیان کرد: همکارانمان را موظف کردیم که علت اینکه چرا بانک قوامی در لیست تحریم قرار گرفته است را جویا شوند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: با پایان برنامه ششم که با محور منتهی به استان‌های شمالی توسعه می‌یابند و مشکلات در نقاط حادثه ساز برطرف خواهد شد.

سردار احمدی مقدم به راهکارهایی برای کاهش سوانح و حوادث بیان کرد: با مدیریت راه و ایمنی، انسان، خودرو و امداد سوانح کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس از ابتدای مهر ماه پیش بینی می‌شود ترافیک در حوزه درون شهری 30تا50درصد افزایش یابد.و در همین راستا تمهیداتی برای مهر ماه در نظر گرفته و با تمهیدات لازم ترافیک دو هفته آغاز مهر ماه را کنترل می‌کنند. برای این امر همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری، هلال احمر و...نیاز است.

فرمانده نیروی  انتظامی کشور با بیان این که استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی رو به افزایش است گفت: طبق آماری که مدیر عامل متروی تهران به ما داده است روزانه 5تا6میلیون جا به جایی از طریق مترو صورت می‌گیرد. 

*فروش برگه معاینه فنی در برخی از مراکز 

سردار احمدی مقدم اظهار کرد: معاینه فنی یک مرکزی برای نظارت بر خودروی دارای نواقص است اما در همین راستا بعضی از مراکز با دریافت مبلغی اقدام به صدور برگه معاینه فنی می کنند. که می‌بایست این گونه مراکز تعطیل شوند و ما از همکارانمان در راهنمایی و رانندگی درخواست کرده‌ایم که در صورتی که با این گونه مراکز برخوردند گزارشی تنظیم کنند که  ما به مراجع نظارتی گزارش تخلف را ارجاع دهیم.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی کشور مراکز معاینه فنی فقط در اندیشه درآمد زایی هستند و در این حوزه متولی نداریم.

این مقام مسئول انتظامی افزود: در کشورهای خارجی خودروها با یک تصادف می‌بایست مجددا بعد از رفع نقص معاینه فنی اخذ کنند. اما درکشور ما این گونه نیست و با پرداخت مبلغی حتی در صورتی که خودرو مشکل زیاد دارند برگه معاینه فنی دریافت می‌کنند.

*200هزار خودروی فرسوده تا پایان سال
 
سردار احمدی مقدم افزود: ‌از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 50هزارخودروی فرسوده اسقاط شده ا ست و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به 200هزار خودرو برسید.

این مقام مسئول انتظامی اعلام کرد:‌6هزار نقطه حادثه ساز در راه‌های کشور مشخص شده و سهم دستگاه‌ها و سازمان ها نیز مشخص شده است.و طبق آمار 60درصد تصادفات خسارتی در حوزه شهرها  و 40درصد در حوزه جاده‌ها است.

سردار احمدی مقدم گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای پیشتاز در حوزه کاهش سوانح و حوادث است؛ درست است در یک مقطعی به دلیل کم توجهی تلفات و تصادفات رشد داشته است اما در یک  دهه گذشته روند کاهشی در حوزه کاهش تصادفات و سوانح داشته‌ایم و در روند نزولی در دنیا در راستای نخست قرار داشته‌ایم.

سردار احمدی مقدم در خصوص ساخت کلانتری‌های جدید در شهرک‌های جدید خاطرنشان کرد: با وزیر راه و شهرسازی صحبت‌هایی شده که در تمام شهرک‌های جدید محل‌های پلیس و کلانتری‌ها ساخته شود که ظرفیت‌ها هم توآم با آن هم افزایی شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.