سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

گونه های متعدد گیاهی و جانوری منحصربه فرد درکرمانشاه

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وجود گونه های متعدد گیاهی و جانوری در محیط زیست استان کرمانشاه، گفت: برخی از این گونه ها منحصر به فرد و تنها مختص به کرمانشاه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ کاظم علیزاده گفت: استان کرمانشاه به دلیل شرایط آب و هوایی یکی از استان های متنوع کشور از نظر اکولوژیک است و از همین رو گونه های متعدد گیاهی و جانوری را در دل خود جای داده است.


وی مناطقی از جمله دالاهو و پاوه  را از جمله اکوتون های کرمانشاه دانست که از تنوع زیستی منحصر به فردی برخوردارند.


به گفته این مسئول در استان کرمانشاه 1200 گونه گیاهی، 180 گونه پرنده، 45 گونه پستاندار، 33 گونه ماهی و 34 گونه خزنده زیست می کنند.


علیزاده خزندگان را از گونه های منحصر به فرد کرمانشاه دانست و خاطرنشان کرد: نوعی از این خزنده ها به نام "سوسمار کرمانشاهی" تنها منحصر به منطقه ما است و فقط و فقط در کرمانشاه مشاهده می شود.


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از دو گونه سگ ماهی کیابی و سگ ماهی کرمانشاهی نیز به عنوان گونه های منحصر به فرد ماهی های استان یاد کرد.


وی ادامه داد: در بخش پستانداران نیز شوکا یا گوزن مینیاتور را می توان از جمله گونه های منحصر به فرد برشمرد که فقط در شمال و غرب ایران وجود دارد و در غرب کشور نیز تنها در کرمانشاه مشاهده می شود.


علیزاده سمندر خالدار را نیز از جمله گونه های منحصر به فرد دوزیستان کرمانشاه خواند.

برچسب ها: کرمانشاه ، گونه ، متعدد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.