سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

صنعت شهرستان سمیرم نیازمند حضور سرمایه گذاران است

سرپرست فرمانداری سمیرم گفت: با توجه ظرفیت های موجود شهرستان نیاز است که سرمایه گذاران استان به شهرستان سمیرم هدایت شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمدحسین نصرتی دردومین نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی سمیرم با اشاره به فعالیت دو شهرک صنعتی در سمیرم و نامناسب بودن وضعیت این شهرک ها اظهار کرد: تعداد کل واحدهای صنعتی در شهرستان سمیرم59 واحد است که از تعداد 39 مورد در شهرک جنوبی سمیرم 9 واحد فعال و 30 واحد غیرفعال است و در ناحیه صنعتی هست سمیرم نیز ازتعداد 20 واحد صنعتی 13 واحدغیر فعال و 7 واحد فعال است.
وی کمبود نقدینگی، تحریم، و تورم و فقدان بازار، بازار فروش و تامین مواد اولیه، مالیات ارزش افزوده را از جمله مشکلات صنعتگران دانست و افزود: عدم تامین امکانات زیر ساختی از جمله روشنایی معابر، ناقص بودن شبکه برق، آب مورد نیاز و تلفن ثابت از مهم ترین مشکلات شهرک های صنعتی سمیرم است.
سرپرست فرمانداری سمیرم ادامه داد: با توجه به نیاز شهرستان برای جذب سرمایه گذاران بهتر است همایش جذب سرمایه گذار و معرفی مواردی توانمندیهای شهرستان برگزار شود.
وی تصریح کرد: امید است با هم اندیشی راهکارهایی پیدا کنیم که به نتیجه مناسب و قابل قبولی برسیم و از این شهرک ها و صنعت شهرستان استقبال شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نیز اظهار کرد: شهرستان سمیرم از شهرستان های استان است که در طی سالیان گذشته در این زمینه کار شده است ولی نسبت به شهرستان های مشابه در استان فاصله زیادی دارد و وضعیت صنعتی سمیرم در خور شأن مردم شهرستان نیست و نیاز به توجه بیشتر مسئولان دارد.
وی با شاره به عدم سرمایه گذاری مناسب در این شهرستان در بخش صنعت تصریح کرد: با توجه به زیرساخت های فراهم شده در شهرستان سمیرم و ظرفیت های موجود شهرستان نیاز است که با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و مسئولان سرمایه گذاران استان به شهرستان سمیرم هدایت شوند.
محمد جعفری اعلام کرد: بحث مشکل گاز شهرک های صنعتی سمیرم قبل از فصل سرما از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان به طور جدی پیگیری و برطرف می شود.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی نیز تجمع صنایع را یکی از مشکلات بزرگ استان عنوان کرد و خطاب به مسئولان استانی گفت: با توجه به هزینه بر بودن انتقال آب به مناطق صنعتی بهتر است به جای انتقال شرکت های صنعتی به مناطق بی آب ودر نتیجه انتقال آب به آن مناطق ، بهتر است شرکت های صنعتی را به مناطقی که آب مورد نیاز را دارد انتقال دهیم.
وی خاطرنشان کرد: از مسئولان استانی انتظار داریم که در جهت جذب سرمایه گذاران به این شهرستان، سیاست های تشویقی سرمایه گذاری برای منطقه در نظر گرفته شود



انتهای پیام.

برچسب ها: اصفهان ، صنعت ، سر ، پرست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.