سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملاوردی:

کمتر از 10 درصد از جمعیت معتاد جامعه را دختران و زنان تشکیل می دهند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پایین رفتن سن اعتیاد و مصرف مخدرات صنعتی و محرک در بین دختران مسئله‌ای قابل توجه است و پیش‌بینی‌ها از جهت گیری اعتیاد به سمت زنانه شدن حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شهین دخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم تجلیل از بانوان و دختران نخبه شهرستان ملارد که در سالن شهید طحانی و با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در این منطقه برگزار شد اظهار داشت: طبق آمارها کمتر از 10 درصد از جمعیت معتاد جامعه متشکل از دختران و زنان است اما این آمار به سمت دورقمی شدن درحال افزایش است.

وی در ادامه افزود: 62 درصد معتادین متاهل هستند که فرزندان و زنان این گروه در معرض آسیبها و خشونتهای بسیاری قرار دارند و طبق اطلاعات ارائه شده 55 درصد از طلاقها ناشی از اعتیاد است.

معاون رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: آمار‌ها از پایین رفتن سن اعتیاد در دختران و گرایش به سمت زنانه شدن این معضل و تمایل به مصرف مخدرات صنعتی و محرک حکایت دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: سیاست دولت توجه هر چه بیشتر به زنان و جایگاه این قشر است و سعی شده دررده‌های میانی بهره‌گیری از مدیریت زنان افزایش یابد که انتساب زنان در ارگانهای مدیریتی همچون شهرداری و فرمانداری از نمونه‌های آن است.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی 1700 نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده تصریح کرد: سعی ما بر حمایت از زنان در حوزه اشتغالزایی،‌ کارآفرینی در چهار چوب وظایف و اختیاراتی که از آن برخوردار است و هدف ما این است که بتوانیم کارها، برنامه‌ها و اهداف موردنظر را با همیاری سازمانهای این چنینی محقق سازیم و در نظر داریم در برنامه ششم توسعه موارد و مسایل زنان به نحو هرچه پررنگتری لحاظ شود.

*قانون خانواده مردانه نوشته شده است

در ادامه این مراسم داوود کرمی فرماندار شهرستان ملارد اظهار داشت: قانون خانواده مردانه نوشته شده و متاسفیم که بانوان عزیز کشور برای رهایی از زندگی‌هایی که بسیار سخت و دشوار است باید سالها کلنجار بروند و متاسفانه همسر گزینی بسیار آسان و طلاق بسیار دشوار است.

وی در ادامه با بیان اینکه صحبتهای وی نه از جایگاه یک فرماندار بلکه از جایگاه دانش‌آموخته حقوق مطرح می‌شود تصریح کرد: نمی‌توان با تعارف با برخی از واقعیت‌ها روبرو شد و در واقع امر نمی‌توان با منع کردن و این که آن گناه است و این ثواب غرایز طبیعی و فطری زن را نادیده گرفت و طبق آمار درصد دختران مجرد در کشور سه برابر مردان و آقایان است که اطلاعات ارائه شده حکایت از یک میلیون دختر بالای 35 سال دارد که در وضعیت تجرد به سر می‌برند.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تجلیل از دختران و زنان نخبه در شهرستان ملارد معاون رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای بانوان شهرستان مذکور نیز بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمار ، شورا ، عنوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سيدمحسن
۰۷:۴۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
اول:اگرهمسرگزينى آسان بوداصلن مجردنبوددوم:هيچوقت منطق اسلام بااين موافق نبوده كه زن كاركندوباهزارنامحرم سروكارش بيفتدوبگويدكه خرجى زندگی مشترك رابايدبپردازددرحاليكه طبق قانون خرجى زندگی مشترك به عهده مرداست سوم وقتى فردمونث سركاربرودناخداگاه ازچشم فردمذكرميافتدازاينروپسرهاراغب به ازدواج نيستنددرحاليكه پيرمردهاهستند_عواقب ديرازدواج كردن ميشوداعتيادوبدحجابى وديگرفسادهاكه رويكردجامعه نسبت به اشتغال زن بيرون ازخانواده راميتوان باعث تباه شدن زندگی مشترك زنان دانست_درجامعه چنددرصدزنان باسوادمعتادداريم وچنددرصدزنان بيسوادمعتاد؟_بهتراست بجاى رونوشت گرفتن اززندگى غربى زنان ودختران راباحقوق وقانون وقرآن ونمازوداشتن فرزندبيشترزندگى بهترآشناكرد_هردخترسالمى كه به سن بلوغ ميرسددوست داردمادرشودوهمسرى سالم ازنظرجسمى روانى عاطفى وباغيرت داشته باشد_اين كه كارراازفردمذكركم كنيدوبردوش فردمونث بگذاريدظلم به عاطفه زن است وامنيت اورابه خطرمياندازد