سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آذربایجان‌غربی از لحاظ سرانه درآمد در مقام 28 قرار دارد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی از لحاظ سرانه درآمد در مقام 28 کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، قربان‌علی سعادت در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که در استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان‌های زاگرس‌نشین در زمینه‌های صنعت و معدن دارای ظرفیت‌های بسیار بالای بوده‌اند، بحث توسعه صنعت و معدن شمال‌غرب کشور یکی از مسائل مهم در طول سال‌های گذشته عنوان شده است.

وی ادامه داد: با وجود دارا بودن ظرفیت صنعت و معدن در استان‌های زاگرس‌نشین، این استان‌ها قادر به شکوفا کردن این ظرفیت‌ها و استعدادها نبوده و همچنان این بخش‌ها راکد مانده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به سرانه درآمد آذربایجان‌غربی در کشور، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی در زمینه سرانه درآمد در مقام 28 کشور قرار دارد. محوریت اشتغال آذربایجان‌غربی کشاورزی بوده ولی هم‌اکنون به دلیل خشکی دریاچه ارومیه این استان به شدت دچار بیکاری و ضعف اقتصادی شده است.

وی به سخنان ریاست جمهوری در خصوص توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: برای ایجاد یک توسعه پایدار در غرب و شرق کشور این موضوع در 12 بند آمده ولی به دلیل مطرح نشدن آن در مجلس تاکنون هیچ کدام از بندهای آن اجرا نشده است.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین به عدم ایجاد زیر ساخت‌های لازم در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در این استان راه‌آهن، جاده‌های مناسب و ایمن و فرودگاه‌های مجهز وجود ندارد، نمی‌تواند در جذب سرمایه‌گذاری خارجی فعال باشدز/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.