سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

اجرای طرح رابطان فرهنگی هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور

معاون تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی گفت: طرح رابطان فرهنگی هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور با جدیت اجرا می‌شود.

حسام سیروس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: رابطان فرهنگی به عنوان پنجمین رکن هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور جذب می‌شوند.

وی روحانی، مداح، استاد قرآن و مسئول هیئت را از ارکان دیگر برشمرد و افزود: یک خلاء در این هیئت‌ها به طور جدی احساس می‌شد، بنابراین طرح رابطان فرهنگی برای جذب افراد جوان، دانشجو، آگاه به مسائل روز و علوم جدید تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌‌های قدیمی و سنتی فقط به برگزاری مراسم اکتفا می‌کنند، ادامه داد: این مراسم‌ها نیازمند روشنگری و هدایت بوده، که برای محقق کردن این موضوع باید از ظرفیت جوانان فعال و اهل تفکر استفاده کرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه رابطان برای نهادینه‌سازی سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی و عملیاتی کردن آن همت می‌کنند، بیان داشت: برای برگزاری مراسم‌های ملی، میهنی و مذهبی همچنین برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی تلاش کنند.

سیروس بر ضرورت نهادینه‌سازی رویکرد نذر فرهنگی در جوامع تاکید کرد و گفت: نذورات و کمک‌های نقدی مردم را به سمت فعالیت‌های فرهنگی باید سوق داد تا مشکلات ناشی از کمبود بودجه از این رهگذر رفع شود.

معاون تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اظهار به اینکه هم‌اکنون بخش زیادی از نذورات مردم صرف برگزاری سفره‌های اطعام، شام و ... می‌شود، ادامه داد: این امور برکاتی دارد، ولی اهدای کتاب و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی آثار ماندگاری برای نذورات مردم ایجاد می‌کند.

سیروس با اظهار به اینکه نذورات مردم باید برای خریداری کتب، نرم‌افزارهای آموزشی و سفرهای زیارتی تخصیص پیدا کند، خاطرنشان کرد: رابطان فرهنگی در این راستا ایفای نقش کنند.

وی به ابلاغ آئین‌نامه اجرای طرح رابطان فرهنگی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: آذر ماه سال گذشته دستورالعمل این طرح ابلاغ و از سراسر کشور 30 نفر به عنوان رابط فرهنگی استان جذب شده‌اندز/.

برچسب ها: کشور ، معاون ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.