سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خسارت سنگین 120 میلیارد تومانی خشکسالی به شهرستان کلات

مدير جهاد کشاورزي کلات از خسارت 120 میلیارد تومانی خشکسالي به شهرستان کلات خبر داد.

کریم امیرزاده در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: با توجه به کاهش بارندگي 50درصدي در سال زراعي جاري شهرستان کلات نسبت به ساير شهرستان ها که ازمنابع آب زيرزميني بهره مي برند خسارات بيشتري ديده است.

وي با بیان اینکه 100 درصد مزارع گندم ديم نابود شده و کشاورزان دچار خسارت شده اند و 50 تا 60 درصد مزارع آبي افت عملکرد داشته اند، افزود: خشکسالي ،سرمازدگي وسيلاب 120ميليارد تومان به صنعت کشاورزي و دامداري شهرستان خسارت وارد کرده است.

مدير جهاد کشاورزي کلات افزود: به باغ هاي شهرستان نيز به دليل کمبود آب خساراتي وارد شده است واگر اين روند ادامه داشته باشد در آينده شاهد خزان زود رس در بعضي مناطق مانند باغ هاي حاشيه ژرف رود و احتمال خشکيدگي درختان خواهيم بود.

امیرزاده در خصوص وضعيت دامداران شهرستان کلات گفت: در شهرستان کلات حدود 400هزار واحد دامي بود که در پي خشکسالي امسال 30درصد به فروش رفته است واگر اين روند ادامه پيدا کند در آينده شاهد خروج وفروش دام ها از شهرستان خواهيم بود.

فرماندار کلات نیز از خسارت 100ميليارد توماني بخش کشاورزي ودامي شهرستان خبر داد وافزود: بر اثر خشکسالي بي سابقه بخش عظيمي از مراتع از بين رفته و آب هاي سطحي وزير زميني کاهش محسوس يافته است ومزارع گندم ديم امسال به طور کامل از بين رفته ودام مولد شهرستان به فروش رفته است.

وي افزود: با پي گيري هاي استاندار براي کمک به عشايرمبالغي از سوي مديريت بحران تخصيص يافته است که اميدواريم اين مساعدت‌ها شامل دامداران شهرستان کلات نيز بشود.

انتهای پیام./ز

برچسب ها: خسارت ، خشکسالی ، کلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.