سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در آذربایجان غربی: 7200 کیلومتر مربع از پهنه های بلوکه شده استان آذربایجان غربی تحت عملیات اکتشافی جدید قرار می گیرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: 2 پهنه بلوکه شده استان آذربایجان غربی در حدود 7200 کیلومتر مربع با هدف شناسایی پتانسیل های معدنی و توسعه این استان تحت مطالعه و عملیات اکتشافی جدید قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، مهدی کرباسیان در نشست سرمایه گذاری که در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ترتیب یافت، با اعلام این خبر افزود: بودجه عملیات اکتشافی مذکور تامین شده و به محض اخذ مجوزهای لازم توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عملیات اکتشافی این پهنه ها و استخراج مواد معدنی فلزی و با ارزش آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود با اکتشافات جدید تعدادی معدن بزرگ در آذربایجان غربی شناسایی شود، اضافه کرد: همچنین با این اکتشافات بخش بالادستی معادن این استان فعالیت دو چندان پیدا می کند و انتظار می رود بخش های پایین دستی از جمله صنایع معدنی نیز در این استان توسعه یابد.

وی به کمک های فنی ایمیدرو در توسعه صنعت سنگ در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: علاوه بر پشتیبانی از صنایع سنگ، این سازمان آمادگی لازم را برای انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در دریاچه ارومیه دارد.

وی یادآورشد: ایمیدرو آماده است تا با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی صنایع معدنی استان آذربایجان غربی زمینه توسعه صنایع معدنی این استان را فراهم کند.

پیش از کرباسیان،جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اعلام کرد: داشتن بیش از نیمی از ذخایر طلای کشور، واقع شدن 2 معدن بزرگ مقیاس طلای زرشوران و تیتان قره آغاج ارومیه، معادن سنگ های تزئینی در انواع و کیفیت های عالی بالغ بر 80 رنگ و نوع، وجود 470 فقره معدن دارای پروانه بهره برداری و 232 فقره پروانه اکتشاف استعدادهای معدنی استان هستند که حاصل عملیات اکتشافی نه چندان حدود 7 درصد از مساحت استان می باشند.

وی افزود: علاوه بر مجوزهای فوق واگذاری 100 فقره محدوده پروانه اکتشافی باطل شده و 61 معدن سلب صلاحیت شده از طریق برگزاری مزایده عمومی در دست اقدام است.

اسکندری اضافه کرد: همچنین 369 فقره محدوده اکتشافی که 226 فقره از آنها را محدوده های فلزی تشکیل می دهد و پروانه اکتشاف آنها باطل شده است مقرر شده برای دومین بار از طریق فراخوان مزایده عمومی واگذار شوند.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه فعال شدن معادن جدید در این استان و توسعه صنایع معدنی را تنها راه حل ایجاد اشتغال در استان ذکر کرد و گفت: با توسعه واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان، علاوه بر ممانعت از خام فروشی مواد معدنی ،جمع آوری ضایعات و جلوگیری از تخریب محیط زیست بخش قابل توجهی از نیروی تحصیل کرده استان جذب بخش معدن خواهند شد.

برچسب ها: تحت ، صنعت ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.