سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکذیب کودتا از سوی ارتش لسوتو

ارتش لسوتو برخلاف آنچه توماس تابان نخست وزیر این کشور- که به آفریقای جنوبی پناه آورده است- اعلام کرده بود کودتای روز شنبه را تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛  بنابراعلام یک سخنگوی نظامی، عملیات نظامی روز شنبه تنها با یک هدف صورت گرفت و آن خلع سلاح کردن پلیس بود که به تحویل سلاح به گروه های سیاسی متهم است.
سرگرد نتله نتوا  در شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی گفت :  ارتش هرگز در لسوتو کودتا نکرده و نخواهد کرد. 
این سخنگو گفت :  ارتش عملیاتی را برای خلع سلاح پلیس آغاز کرد. براساس اخباری که دستگاه های ارتش جمع آوری کرده بودند پلیس آماده می شد برخی احزاب سیاسی در لسوتو را مسلح کند. 
 وی افزود :  فرمانده نیروهای مسلح لسوتو برای جلوگیری از خونریزی با آگاهی کامل تصمیم گرفت ارتش را به ویژه در دو مرکز پلیس در ماسرو پایتخت لسوتو وارد عمل کند. 
وی افزود :  همه سلاح هایی که در آنجا انبار شده بود توقیف شد. هم اکنون نظامیان به پادگان های خود بازگشته اند و هم اکنون که من سخن می گویم اوضاع در لسوتو آرام است. »
این اظهارات ارتش با سخنان توماس تابان نخست وزیر لسوتو- که بامداد شنبه برای محافظت از جان خود به آفریقای جنوبی گریخت- مغایر است.
وی گفت :  من را مردم برکنار نکردند بلکه نیروهای ارتش برکنار کردند و این غیرقانونی است. 
سازمان کشورهای مشترک المنافع که لسوتو به آن تعلق دارد در واکنش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد  ضروری است ارتش تدابیری فوری را برای بازگرداندن قدرت به دولت غیرنظامی به کار گیرد و به پادگان های خود بازگردد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.