سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از "کوتومه خسی" تا "نهنگ توی تُنگ"

دو مستند «کوتومه خسی» ساخته نادر شیخ الاسلامی و «نهنگ توی تنگ» ساخته افشار رئوف یکشنبه، 9 شهریور ماه، ساعت 18 و در قالب برنامه « فانوس» از شبکه مستند پخش می‌شوند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ دو مستند «کوتومه خسی» ساخته نادر شیخ الاسلامی و «نهنگ توی تنگ» ساخته افشار رئوف یکشنبه، 9 شهریور ماه، ساعت 18 و در قالب برنامه « فانوس» از شبکه مستند پخش می‌شوند.

«کوتومه خسی» درباره کشاورزان تالشی است که روزها در مزارع خود کار می کنند و شبها نیز مجبورند برای مراقبت از محصول و زمینشان از شر حیوانات وحشی بیدار باشند. اما با این حال به عنوان حافظان طبیعت شناخته می شوند و به حیوانات وحشی آسیب نمی رسانند.

«نهنگ توی تنگ» نیز با هدف نمایش زندگی متفاوت یک شاعر پخش می شود. « نهنگ توی تنگ » نام مجموعه شعری سروده سیدعلی موسوی است.او شاعری روستانشین است که از گردن به پایین فلج است و توانایی حرکتی محدودی دارد. این مستند به این بهانه به روستای محل زندگی او رفته است و گوشه‌هایی از تلاش و امید این شاعر جوان را به تصویر کشیده است.

حسین صادقی میاب تهیه کننده «نهنگ توی تنگ» است.  تصویربرداری مستند نیز برعهده صدف یزدانی بوده است. همچنین فواد موسوی به عنوان تدوین‌گر و بردیا یوسفی به عنوان آهنگساز با  «نهنگ توی تنگ» همکاری داشته‌اند.
 

انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.