سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وال استریت ژورنال گزارش داد؛

تحریم‌های جدید علیه ایران منجر به پیچیده‌تر شدن شرایط مذاکرات می‌شود

وال استریت ژورنال گزارش داد؛‌ تحریم‌های جدید علیه ایران منجر به پیچیده‌تر شدن شرایط مذاکرات می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، وال استریت ژورنال نوشت: در حالی که مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران ادامه دارد، آمریکا طیف وسیعی از تحریم ها را برای اعمال فشار علیه ایران تصویب کرد.

این نشریه آمریکایی نوشت: این تحریم های جدید، آمریکا را در موقعیت حساسی از اعمال تحریم های تازه قرار می دهد در حالی که هم زمان ، یک رشته از تحریم های موجود را پس از پیشرفت اولیه در مذاکرات بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران کاهش می دهد. 

مقامات ارشد آمریکایی گفتند هدف از اقدامات روز جمعه ، عمدتا جلوگیری از دور زدن تحریم های فعلی از طرف ایران و شرکای آن است. مقامات آمریکایی همچنین ادعا کردند تصویب این تحریم ها براساس «طرح اقدام مشترک» با ایران که در مذاکرات هسته ای حاصل شد مجاز است.

طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران ماه ژوئیه موافقت کردند مذاکرات برای رسیدن به یک توافق جامع ، به مدت چهار ماه دیگر تمدید شود. 
ایران با اقدامات جدید در ازای کاهش تحریم های بیشتر آمریکا از جمله دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار از درآمدهای صادرات نفت موافقت کرد. 

کایتلین هایدن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ایالات متحده همچنان به همکاری با  شرکای خود در گروه پنج بعلاوه یک برای دستیابی به راه حلی بلند مدت و  جامع متعهد است راه حلی که اعتماد بوجود آورد برنامه هسته ای ایران صرفا صلح آمیز  است.

سخنگوی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در مورد تحریم ها اظهار نظر نکرد. 

به گفته یکی از مقام های ارشد دولت آمریکا ، تحریم های روز جمعه که شرکت هایی را در ایتالیا و امارات عربی متحده هدف قرار داد همچنین هشداری به صاحبان صنایع و سرمایه داران است که آنها فقط به خاطر اینکه برخی از تحریم ها معلق شده است نمی توانند تجارت عادی با ایران را از سر  بگیرند.

مقامات صنعتی در هفته های اخیر گفته اند برخی از شرکت ها در آلمان بی سر و صدا روابط تجاری قبلی با ایران را از سر گرفته اند. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.