سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

بیش از ۱۴ هزار تن گوشت قرمز در گلستان تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: تولید گوشت قرمز در گلستان از ابتدای امسال تاکنون ۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،رحمت الله سمیعی اظهار کرد: دامداران گلستانی در این مدت 14 هزار و 300 تن گوشت تولید و به بازارهای مصرف ارسال کردند.

وی افزود ؛ از این مقدار 35 درصد در داخل استان مصرف شد و 65 درصد به استان های دیگر فرستاده شد.

سمیعی با بیان اینکه گلستان رتبه یازدهم کشور را در تولید گوشت قرمز دارد٬تصریح کرد:60 هزار واحد دامداری با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار راس در گلستان فعالند.

وی اظهار کرد: پارسال 34 هزار و 127 تن تولید گوشت قرمز در استان گلستان داشته که از این مقدار 20 هزار و 800 تن داخل گلستان مصرف و باقی به صورت دام زنده از استان خارج شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت: استان گلستان در تولید گوشت قرمز حدود 4 و نیم درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سرانه تولید گوشت قرمز در استان گلستان برای هر نفر 18 و نیم کیلوگرم است که سرانه مصرف کشوری حدود 11 و نیم است که نسبت به سرانه کشوری تولید بیشتری داریم.

سمیعی درباره تولید گوشت مرغ تصریح کرد: استان گلستان با تولید 156 هزار تن گوشت مرغ رتبه سوم کشور را در سال 1392 به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: گرگان ، گوشت ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.