سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز؛

کری: برای مقابله با داعش باید یک ائتلاف جهانی تشکیل شود

وزیر خارجه آمریکا گروه تروریستی داعش را تهدیدی علیه بسیاری از کشور‌ها خواند و خواستار تشکیل ائتلافی جهانی برای مقابله با تهدیدات این گروه شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز خواستار ائتلافی جهانی برای مقابله با تهدیدات گروه تروریستی "داعش" شد. 

در این یادداشت وی گروه داعش را "تهدیدی یکپارچه" علیه طیف وسیعی از کشورها از جمله آمریکا دانسته است.

 کری در ادامه این یادداشت با نام بردن از برخی از جنایت‌های گروه داعش اذعان کرده این گروه با بهره‌گیری و سوء استفاده از درگیری‌ها در سوریه تشکیل شده است.

 وزیر خارجه آمریکا نوشت: "حضور مجموعه‌ای از پیکارجویان خارجی در داعش این گروه را به تهدیدی نه تنها در منطقه بلکه در هر نقطه‌ای تبدیل کرده که آنها می‌توانند بدون آنکه کشف شوند به آنها سفر کنند؛ آمریکا هم از جمله همین کشورهاست."

کری در ادامه نوشت این گروه تروریستی در صورتی که متوقف نشود به سوریه و عراق راضی نخواهند شد.

جان کری به حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق نیز اشاره کرده اما اذعان کرده "حملات هوایی به تنهایی بر این دشمن غلبه نخواهند کرد."

وزیرخارجه آمریکا با بیان اینکه برای مقابله با داعش باید از نیروهای عراق و "مخالفان میانه‌رو سوریه" حمایت کرد خواستار نابودی توانمندی‌های این گروه شده است.

کری در ادامه به برنامه‌های واشنگتن برای تشکیل ائتلافی جهانی علیه گروه داعش پرداخت و نوشت وی و "{چاک هیگل"، وزیر دفاع آمریکا هفته آینده در حاشیه نشست کشورهای عوض ناتو  با متحدان اروپایی آمریکا دیدار خواهند کرد. به نوشته کری، هدف از این دیدارها جلب بیشترین حمایت‌ها است.

کری سپس به سفرش با هیگل به منطقه خاورمیانه جهت ایجاد ائتلافی بیشتر در این خصوص اشاره کرد.

جان کری در ادامه با بیان اینکه تمامی کشورها، چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم باید به مقابله با گروه تروریستی داعش کمک کنند نوشته است که برای مقابله با این گروه به تشکیل ائتلافی جهانی نیاز است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۳
یک دیوانه سنگ داخل چاه می اندازد که هزار هوشیار انرا نمی توانند از چاه بیرون بیاورند قضیه همین است آمریکا داعش را بوجود آورده الان ائتلاف جهانی می خواهد تا او را از بین ببرند