سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی خبر داد:

کم‌آبی در کمین برداشت پسته

امیری گفت:کم‌آبی بر کیفیت و کمیت محصول پسته در مناطق پسته‌خیز اثر نامطلوبی گذاشته است.

محمدرضا امیری کهنوج عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره شرایط آب و هوایی و تاثیر آن در برداشت محصول پسته گفت: اصولا هر درختی که در فصل گلریزان و برداشت آن  از آب کافی برخوردار نباشد مرغوبیت آن نیز کاهش پیدا می‌کند و پسته نیز از محصولاتی است که امسال با این مشکل روبرو است و برداشت آن با میزان بهره‌مندی از آب ارتباط نزدیکی دارد.
 
این نماینده مجلس گفت: الان برداشت پسته ما در مناطق پسته‌خیز تحت تاثیر بحران آب قرار گرفته که همین مسئله می تواند صادرات ما را نیز کاهش دهد.
 
امیری ادامه داد: امسال چون سطح زیر کشت پسته افزایش پیدا کرده کاهش  میزان تولید از نظر کمی زیاد محسوس نیست چون برخی استان ها مثل فارس و استان مرکزی امسال به برداشت پسته اقدام کردند بنابراین از این لحاظ میزان تولید نسبت به سال قبل در سطح کشور جبران می‌شود.
 
نماینده مردم کهنوج  در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر میزان تولید را در سطح استان بررسی کنیم کاهش تولید داشتیم ولی در مجموع با افزایش سطح زیر کشت پسته در کل کشور دربرداشت آن تغییری صورت نمی‌گیرد و کمبودها جبران می‌شود.
 
وی در پایان گفت: برای اینکه بحران کم‌آبی بیش از آن کشاورزی را تحت تاثیر قرار دهد وجود یک برنامه بلند مدت و مدون یک امر ضروری است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کم آبی ، برداشت ، پسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.