سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس رسانه:

شخصیت پردازی در داستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد

معرفی مفاخر تشویق به کارگروهی و تعاون باید جزیی از شخصیت‌پردازی داستان باشد.

شیخ‌زاده کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: شخصیت‌پردازی داستان کودک باید به نحوی انجام شود که حداکثر تاثیر را در کالبد روانی کودک و نوجوان بگذارد.

وی افزود: عمده پویایی نمایی‌هایی که از رسانه‌ها پخش می‌شود از فرهنگ غربی سرچشمه گرفته است و در چند سال اخیر مجموعه‌های مناسبی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید شده است.

شیخ‌زاده افزود: این شخصیت‌پردازی‌ها باید از مهد کودک‌ها و مراکز پیش دبستانی آغاز شود تا از همان ابتدا کودک با شخصیت‌های ملی و دینی معاصر در داستان‌ها معرفی  شوند.

وی در ادامه گفت: در اکثر داستان‌ها شخصیت داستان تک بعدی است و به کار جمعی تمایل نشان نمی‌دهد برای این منظور باید داستان‌هایی ارائه شوند که فرهنگ کار جمعی، تعاون و همیاری را رواج دهند.

وی خاطر نشان کرد: ‌فرهنگ ایرانی اسلامی از داستان‌ها باید در تمامی مقاطع زندگی کودک به کار تعاون و معرفی مفاخر توصیه گردد.

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.