شیخزاده کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: شخصیتپردازی داستان کودک باید به نحوی انجام شود که حداکثر تاثیر را در کالبد روانی کودک و نوجوان بگذارد.
وی افزود: عمده پویایی نماییهایی که از رسانهها پخش میشود از فرهنگ غربی سرچشمه گرفته است و در چند سال اخیر مجموعههای مناسبی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید شده است.
شیخزاده افزود: این شخصیتپردازیها باید از مهد کودکها و مراکز پیش دبستانی آغاز شود تا از همان ابتدا کودک با شخصیتهای ملی و دینی معاصر در داستانها معرفی شوند.
وی در ادامه گفت: در اکثر داستانها شخصیت داستان تک بعدی است و به کار جمعی تمایل نشان نمیدهد برای این منظور باید داستانهایی ارائه شوند که فرهنگ کار جمعی، تعاون و همیاری را رواج دهند.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی از داستانها باید در تمامی مقاطع زندگی کودک به کار تعاون و معرفی مفاخر توصیه گردد.
انتهای پیام/