سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه اتحادیه‌ی اروپا درباره‌ آتش‌بس غزه

اتحادیه‌ی اروپا با صدور بیانیه‌ای درباره‌ آتش بس غزه ابراز امیدواری کرد همه‌ی طرف‌های آتش‌بس آن را محترم بشمارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛اتحادیه ی اروپا با صدور بیانیه‌ای درباره‌ی آتش بس غزه ابراز امیدواری کرد  همه‌ی طرف‌های آتش‌بس آن را محترم بشمارند.

در بیانیه‌ی اتحادیه ی اروپا درباره ی آتش بس غزه آمده است:
ما از توافقنامه‌ی آتش بس در غزه استقبال می‌کنیم که باعث خاتمه دادن به درد و رنج مردم و توقف کشته شدن انسان‌ها به خصوص غیرنظامیان می‌شود. وضعیت انسانی در غزه باید اکنون با قید فوریت حل شود. ما از همه ی طرف‌ها می‌خواهیم که آتش بس را محترم بشمارند.

ما از تلاش‌های میانجی گرانه ی مصر تمجید می‌کنیم و از اسرائیلی ها و فلسطینی‌ها مصرانه  می‌خواهیم که از این فرصت برای مذاکره برای یک توافقنامه‌ی جامع و پایدار استفاده کنند.

این بیانیه می‌افزاید: بازگشت به وضعیت قبل از مناقشه، یک گزینه محسوب نمی‌شود. یک توافقنامه‌ی پایدار باید به همه ی علل ریشه‌ای مناقشه بپردازد و باعث ایجاد تغییرات بنیادین در وضعیت غزه شود.

وضعیت اجتماعی ــ اقتصادی باید با پایان دادن به محاصره ی غزه بهبود یابد. دولت اجماع (وحدت) ملی فلسطین به ریاست محمود عباس باید مدیریت کارآمدی بر نوار غزه اعمال کند. حماس و دیگر گروههای شبه نظامی باید همه ی تهدید‌ها علیه اسرائیل را متوقف کنند.

صلح پایدار صرفا با از سرگیری روند صلح خاورمیانه، که به یک راه حل دو کشوری ختم شود، قابل دستیابی است.

در پایان این بیانیه ، اتحادیه‌ی اروپا اعلام آمادگی کرد به همراه دیگران در جامعه‌ی بین المللی به یک راه حل پایدار کمک کند تا این راه حل به خواسته های امنیتی ، انسانی و اجتماعی ــ اقتصادی مشروع مردم اسرائیل و فلسطین پاسخ بدهد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.