سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

جلوگیری از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی در ارومیه

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی در ارومیه جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه؛حجت‌الاسلام محمد فتاحی در جلسه ساماندهی حاشیه‌نشینی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مردم ساکن در این مناطق از نظر اعتقادات و پایبندی به ارزش‌های دینی نه‌ تنها از مردم مرکز شهر پایینتر نیستند بلکه در مواردی بیش از بقیه به ارزش‌ها و اصول متعهد هستند ولی به آنها در این زمینه کمتر توجه شده است.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی با مسئله تنوع فرهنگی و خرده‌فرهنگ‌ها روبه‌رو هستند، افزود: از نظر آداب، رسوم، باورها و ... قرابت بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

فتاحی عامل جرم‌خیری این منطقه را در کنترل اجتماعی اندک دانست و ادامه داد:چنانچه این مناطق مانند سایر سکونتگاه‌ها کنترل و نظارت شوند به طور قطع مشکلات چندان مهم و موثری دیده نمی‌شود.

این کارشناس مذهبی بر ضرورت ساماندهی این مناطق تاکید کرد و بیان داشت: در ارتباط با این مسئله و رفع معضل اجتماعی فوق قانون مصوب وجود دارد ولی به دلیل اجرا نشدن آن وضع فعلی به وجود آمده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی راهکار برون‌رفت از موقعیت کنونی و پشت‌سر گذاشتن آن را ایجاد کمیته‌های تخصصی مانند آسیب‌های اجتماعی، خدماتی، رفاهی، درمانی و فرهنگی دانست.

وی اظهار داشت: هرچند که با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز مناظر نازیبایی در حاشیه شهر به وجود آمده است ولی به هر جهت ساکنان آنها هم‌نوع‌ ما هستند.

فتاحی با بیان اینکه باید از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی جلوگیری به عمل آورد،خاطرنشان کرد:امکانات برابر و عادلانه باید در همه شهرستان‌ها برای مردم فراهم شود تا به مهاجرت راغب نشوند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پیش گرفتن مدیریت جهادی برای کنترل وضعیت فعلی را خواستار شد و اظهار داشت: امسال باید جدی‌تر و ساعی‌تر از گذشته تلاش شود


انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه ، فرهنگی ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.