سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلیس: کمیسر پلیس منطقه‌ای تحت فشار برای استعفا

در پی افشای گزارشی رسمی در خصوص سوء استفاده جنسی از حداقل ۱۴۰۰ کودک در شهر روترهام انگلستان، کمیسر پلیس منطقه یورکشایر جنوبی که روترهام در آن قرار دارد، برای استعفا تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، گروههای تبهکار بین سالهای ۱۹۹۷ و ۲۰۱۳ در روترهام مشغول آزار جنسی کودکانی بوده اند که اکثرا تحت قیمومت دولت محلی قرار داشته اند.

شاون رایت، کمیسر فعلی پلیس منطقه بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ مسئول امور کودکان در شورای شهر روترهام بوده است. او به دلیل ناکارآمدی اداره امور کودکان شورای شهر در دوره مسئولیت خود عذرخواهی کرده است.

با این حال بسیاری از منتقدان رایت می گویند که او باید به دلیل کوتاهی های خود از مقام فعلی اش کنار رود. احزاب کارگر، لیبرال دموکرات و استقلال انکلیس(یوکیپ) خواستار استعفا و برخورد انضباطی با تمامی افرادی که دچار کوتاهی شده اند، هستند.

با این که تعدادی از کودکان از مورد آزار جنسی قرار گرفتن شکایت کرده بودند، مقامات شهری و پلیس نسبت به این شکایتها کم توجهی کرده اند.

شاون رایت

عمده کودکان مورد سو استفاده قرار گرفته دختران سفید پوست بوده اند.

راجر استون، رئیس شورای شهر روترهام، پس از انتشار گزارش، که از گستردگی موارد تجاوز دسته جمعی به کودکان و حتی جابجایی آنها میان شهرهای مختلف پرده برداشت، استعفا کرد. اما، با این که پروفسور آلکسیس جی، نویسنده گزارش گفته است که مسئولان شورای شهر مرتکب کوتاهی های فاحش و دست جمعی شده بودند، با هیچ یک از کارکنان شورای شهر برخورد انضباطی نخواهد شد.

"جی" پلیس منطقه یورکشایر جنوبی را هم به دلیل ناکارآمدی در اولویت دادن به این مسئله مقصر شناخت.

تیم لوتون، نماینده پارلمان بریتانیا که سابقا معاون وزیر در امور کودکان بوده، از این که با مددکاران اجتماعی شهر روترهام که در این کوتاهی های فاحش سهم داشته اند برخورد نخواهد شد، ابراز تاسف کرده است.

یکی از قربانیان گروههای تبهکار که "اما" نام دارد، گفته است که او از سن ۱۳ سالگی مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته و چندین بار به پلیس شکایت کرده که مورد تجاوز قرار گرفته است. او گفته است با این که لباسهایی که هنگام مورد تجاوز قرار گرفتن بر تن داشته را برای آزمایش به پلیس تحویل داده، پلیس گفته که لباسها را گم کرده و او بدون مدرک نمی تواند ادعای خود را ثابت کند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.