سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر گزیده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات ۵ شهریور؛

قرارداد روحانی با وزارت ارتباطات رو شد/ تصاویری جدید و با کیفیت از آیفون ۶ منتشر شد

محققان شریف ربات‌های پوشیدنی را کنترل می‌کنند، رئیس‌جمهور نسبت به برگزاری جلسات شورای‌عالی فضای مجازی تعلل می‌کند، ساخت خودروهای آلمانی با کمک پرینت سه بعدی، هارد ۸ ترابایتی تولید شد، تازه ترین فناوری‌های جالب از صندلی های همراه تا دوچرخه سواران درخشان و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان علاقمند به حوزه فناوری اطلاعات در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.






قرارداد روحانی با وزارت ارتباطات رو شد
تسنیم/ رییس جمهور همزمان با اعطای پروانه و مجوز نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی به اپراتورهای کشور، قراردادش با وزارت ارتباطات را رو کرد. نسل سوم و چهارم ارتباطی که با نام‌های 3G و LTE در دنیا شناخته می‌شود، با اعطای پروانه و مجوز اولیه به اپراتورهای ایرانسل و همراه اول رسما وارد کشور شد.

ایرانسل سیزدهم مرداد ماه سال جاری موفق به اخذ مجوز پایلوت برای ارائه خدمات نسل سوم شد و در حالیکه طبق اظهار نظرهای رسمی مقامات دولتی انتظار می‌رفت تنها این اپراتور پروانه رسمی فعالیتش در این نسل را همزمان با هفته دولت دریافت کند اما همراه اول هم از رقابت جا نماند و مجوز اولیه راه‌اندازی این خدمات را گرفت.

موافقت با اعطای مجوز ارائه خدمات در این نسل برای همراه اول از دقیقه 90 هم گذشت و نهایتا مسئولان رگولاتوری در وقت‌های تلف شده به آن رسیدگی کردند زیرا در دعوتنامه پیامکی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات تنها به اعطای مجوز ارتقای پروانه شرکت خدماتی ایرانسل اشاره شده بود. با این حال در مراسمی که مدیران اپراتورها، معاونان وزیر ارتباطات و شخص وزیر حضور داشتند، کلیپی از صحبت‌های رییس جمهور کشور پخش شد که در نهایت تشویق حضار را به همراه داشت.

حسن روحانی در این کلیپ ضبط شده گفت: قرارداد ما با این وزارتخانه این است که هر چه سریع‌تر به نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی برسیم و پهنای باند نه تنها برای منازل و تجارتخانه‌ها بلکه برای موبایلی که در دست مردم است نیز فراهم شود. وی عنوان کرد: این کار باید با حضور تمامی شرکت‌های بخش خصوصی انجام گیرد.


محققان شریف ربات‌های پوشیدنی را کنترل می‌کنند/ راحتی استفاده برای بیماران کم توان حرکتی
مهر/ برای کنترل ربات‌های پوشیدنی تا کنون روش‌های مختلفی ابداع شده است اما شاید هیچکدام به اندازه روش شریفی‌ها کاربران را راضی نکند. در روشی که پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف توسعه داده‌اند، ربات پس از مدتی حرکات فرد را یاد گرفته و متناسب با ویژگی‌های وی عکس‌العمل نشان می‌دهد.

ربات‌های پوشیدنی چندین سال است که دستمایه فیلم‌های علمی-تخیلی قرار گرفته. در این فیلم‌ها سربازانی به میدان می‌آیند که با قرار گرفتن درون یک اسکلت آهنی قادرند یک تانک چند تنی را از زمین بلند کنند یا با یک مشت دیواری بتنی را به راحتی فرو بریزند.

با وجود آنکه این ایده تخیلی توسط کارگردانان بسیاری استفاده شده اما پژوهشگران به انواع واقعی این ربات‌ها که به پیرمردها در مسواک زدن و انجام کارهای روزمره خود کمک می‌کنند، بیشتر علاقه دارند. در حال حاضر گروه‌های تحقیقاتی بسیاری در سرتاسر دنیا تلاش می‌کنند با رفع مشکلات ربات‌های پوشیدنی آن‌ها را از آزمایشگاه‌های خود به زندگی روزمره مردم وارد کنند.

در این ربات راحتید؟
یکی از چالش‌های ربات‌های پوشیدنی روش کنترل آن‌هاست. این ربات‌ها دسته کنترل، فرمان یا چیزهایی شبیه این ندارند و ربات، خود باید حرکات طبیعی فرد را تشخیص داده و آن را درست مانند حرکت اعضای بدن فرد اما با قدرتی بیشتر اجرا کند. هر چه تشخیص حرکت بهتر بوده و حرکات ربات همخوانی بهتری با اعضای بدن فرد داشته باشد، کاربر احساس راحتی بیشتری با ربات می‌کند.

رباتی که حرکات شما را یاد می‌گیرد
برای کنترل ربات‌های پوشیدنی تا کنون روش‌های مختلفی ابداع شده است اما شاید هیچکدام به اندازه روش شریفی‌ها کاربران را راضی نکند. در روشی که پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف توسعه داده‌اند، ربات پس از مدتی حرکات فرد را یاد گرفته و متناسب با ویژگی‌های وی عکس‌العمل نشان می‌دهد.

دکتر مهران جاهد، سرپرست این طرح افزود: رفتارهای حرکتی مثل راه‌رفتن، برداشتن و گرفتن اشیاء از جمله ویژگی‌های فردی است و هر شخصی رفتارهای خاص خود را دارد. اما در روش‌های موجود کنترل ربات‌های پوشیدنی، اغلب حرکات از پیش برنامه‌ریزی شده و به صورت یکسان برای همه کاربران اجرا می‌شوند.

در این صورت ربات نه تنها هماهنگی کمی با بدن دارد بلکه اگر با اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شود، نمی‌داند که باید با آن چه کند. وی می‌افزاید:« در واقع تا کنون انسان باید نحوه کار با ربات را آموزش می‌دید اما حالا ربات است که یاد می‌گیرد چگونه با کاربر هماهنگ شود.»

راحتی بیشتر برای کاربران و کمکی برای پزشکان
محمد قاسمی، همکار این طرح درباره روش جدید کنترل ربات‌های پوشیدنی که به اسکلت‌های خارجی نیز مشهورند گفت:« بدن برای انجام حرکات فیزیکی از قوانین خاصی پیروی می‌کند که مغز انسان، آن‌ها را کنترل می‌کند، مهمترین کار ما پیدا کردن و الگو برداری از این قوانین بود. مدل حرکتی تمام افراد تقریبا یکسان است و تنها تفاوت اشخاص در تنظیمات پارامترهای این مدل است.»

وی درباره اصول طراحی مدل کنترلی جدید اینگونه توضیح می‌دهد:« برای این کار ما از سیگنال‌های عصبی که به عضلات فرمان حرکت می‌دهند استفاده کردیم که این سیگنال‌ها از روی پوست قابل شناسایی هستند. چنین انتخابی به ربات اجازه می‌دهد درست مانند یک عضله واقعی مستقیما از سیستم عصبی بدن فرمان بگیرد.

البته برای این‌که پارامترهای مدل با ویژگی‌های فرد انطباق پیدا کند، کاربر باید آن را برای مدتی پوشیده و ربات به مرور حرکات فرد را یاد می‌گیرد. این در حالی است که در اغلب سامانه‌های کنترلی این‌گونه ربات‌ها با استفاده از حسگرهایی، تنها حرکت فیزیکی بدن را تشخیص داده و آن را تقویت می‌کنند چنین ربات‌هایی کاری به ویژگی‌های فردی ندارند و فقط از یک الگوی تعریف شده برای هر حرکت پیروی می‌کنند.

بدین‌ترتیب مدل ما یک مدل فیزیولوژیک است که پارامترهای آن در دانش پزشکی معنا دار است. چنین مدلی علاوه بر راحت کردن کنترل ربات برای فرد، امکان بررسی وضعیت بیماران کم‌توان حرکتی که از ربات استفاده می‌کنند را نیز برای پزشکان فراهم می‌آورد.

پژوهش ادامه دارد
دکتر جاهد درباره برنامه‌های بعدی گروهش برای توسعه این فناوری افزود: در حال حاضر این روش برای مدل‌سازی دست استفاده شده و با انجام آزمایش‌هایی نتایج آن تایید شده است. ما هم‌اکنون در حال ساخت نمونه واقعی ربات پوشیدنی مجهز به این کنترل کننده هستیم و می‌خواهیم آن را برای سایر اعضای حرکتی بدن نیز طراحی کنیم.


رئیس‌جمهور نسبت به برگزاری جلسات شورای‌عالی فضای مجازی تعلل می‌کند
تسنیم/ نماینده مردم اصفهان در مجلس از رئیس‌جمهور پرسید که چرا نسبت به برگزاری جلسات شورای‌عالی فضای مجازی تعلل می‌کند؟ حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز خانه ملت در نطق میان‌دستور خود در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و هفته کرامت، هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای 8 شهریور، گفت:‌ بی‌تردید دولت یازدهم در طریق صراط ولایت و شهدای بزرگ بیش از پیش حرکت خواهد کرد.

وی همچنین ضمن تبریک به مناسبت روز پیروزی مقاومت فلسطین و غزه، این پیروزی را به همه انسان‌های آزاده جهان و به مردم شریف فلسطین تبریک گفت و افزود: در شرایط کنونی با توجه به آنچه که در اطراف کشورمان می‌گذرد، تمام تلاش استکبار و سلطه بر آن است که با دین و دین‌باوران و با اسلام ناب، مبارزه سرسختی را که از دیرباز شروع کرده است، چه در بُعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را دنبال می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه فتنه سال‌های 78 و 88 را مردم شریف ما با پیروزی پشت سر گذاشته و تردیدی نداریم که فتنه بزرگتری راه است، تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، با آن فتنه نیز مقابله می‌کنیم و اربابانش نیز ذلیل خواهند شد.

حجت‌الاسلام سالک در بخش دیگری از سخنانش افزود: حضرت علی(ع) در نامه 62 نهج‌البلاغه می‌فرمایند که: "گروهی از اسلام بازگشته‌اند و می‌خواهند دین محمد را نابود کنند، پس ترسیدم که اگر اسلام و طرفدارانش را یاری نکنم رخنه‌ای در آن ببینم یا شاهد نابودی آن باشم که مصیبت این بر من سخت‌تر از رها کردن حکومت بر شماست."

وی همچنین در مورد نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به مسائل دینی و فرهنگی، تصریح کرد: دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری در مسائل دینی و فرهنگی و اوضاع بی‌بندوباری و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی با عنایت به اینکه ایشان بارها فرموده‌اند که تهاجم فرهنگی، شبیه‌خون فرهنگی، رخنه در فرهنگ ایجاد شده، نشان‌دهنده آن است که همان نگرانی که حضرت علی(ع) دارند، معظم‌له نیز همان نگرانی را در رابطه با محو دین دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه با بیان اینکه امروز شاهدیم استکبار جهانی برای محو و نابودی دین و ولایت کمر بسته است، افزود: این نیت پلید را شیطان بزرگ به گور خواهد برد، زیرا یارانی به مصداق کلام نورانی امیرالمؤمنین در صحنه حضور دارند که فرمود شما یاران حق و برادران دینی من هستید که در روز جنگ سپر دست ولایت هستید و ضربه‌ها را دور می‌کنید و در خلوت‌ها محرم اسرار علی هستید.

حجت‌الاسلام سالک در ادامه تأمید کرد: از این تریبون مقدس خانه ملت و به نیابت از موکلانم اعلام می‌داریم که آماده هرگونه امر جهادی هستیم. وی با تأکید بر اینکه امروزه آمریکا و اسرائیل رو به نابودی هستند، تصریح کرد: امیدواریم پیروزی اسلام را با سرپرستی حضرت مهدی (عج) و توأم با نابودی استکبار در بیت‌المقدس جشن بگیریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید بر اینکه پیروزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقاومت فلسطین برای سرنگون کردن پهپادهای اسرائیلی را به این بزرگواران تبریک می‌گوییم، آن را نماد اقتدار اسلام ناب دانست و افزود: امروزه رژیم صیهونیستی، آمریکا، داعش و تروریسم را که محکوم بین‌المللی هستند را نابودشده می‌بینیم.

حجت‌الاسلام سالک در بخش دیگری از سخنانش، گفت: نکته دیگر در مورد جناب آقای هاشمی رفسنجانی است که از وی تقاضا می‌کنم دست کم به همان اندازه که درباره زندانیان سیاسی، سانسور، آزادی و انتخابات‌های قبلی صحبت می‌کند، گاهی درباره مشکلات و مسائل مالی مردم و اقتصاد مقاومتی نیز چند جمله‌ای افاضه بفرمایند. اگر ایشان وقایع دوره ریاست‌جمهوری خود را فراموش کرده‌اند، مردم و آگاهان سیاسی قطعاً فراموش نکرده‌اند.

وی همچنین خطاب به رئیس‌جمهور نیز، گفت: سؤال بنده این است که آقای رئیس‌جمهور چرا نسبت به برگزاری جلسات شورایعالی فضای مجازی تعلل می‌کنید؟در حالی که امروز مشکلات موجود در این حوزه به حدی است که اعتراض علنی حوزه‌های علمیه و مراجع را ایجاد کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاداز اینکه امروز شاهدیم بدون پیوست فرهنگی و بدون راه‌اندازی شبکه و نیز بدون داشتن ضابطه و آئین‌نامه، اینترنتی بر روی گوشی‌های همراه و بدون راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات عمل می‌شود، افزود: اگر چه جای گله از سایر رؤسای قوا نیز وجود دارد که آنان نیز طبق آئین‌نامه می‌توانند عمل کنند، در صورتی که به هر دلیلی رئیس‌جمهور شورای شبکه ملی اطلاعات را تشکیل ندهد، این‌ها باید این شورا را تشکیل دهند تا مسائل بر روی زمین باقی‌مانده را رفع کنند.


ساخت خودروهای آلمانی با کمک پرینت سه بعدی
مهر/ شرکت خودروسازی آلمانی Opel، یکی از اولین کارخانه های خودروسازی است که به تولید و ساخت حرفه ای قطعات خودرو با استفاده از پرینت سه بعدی روی آورده است. پرینت سه بعدی، یکی از فناوری های جدیدی است که با استقبال صنعتگران، پزشکان، محققان و حتی آشپزان رستوران ها روبرو شده و در مصارف مختلف از آن استفاده می شود. اکنون خودروسازان نیز برای ساخت و تولید قطعات خودرو به این شیوه جدید روی آورده اند.

شرکت خودروسازی اوپل تولید و پرینت سه بعدی گسترده قطعات خودرو در این کارخانه را آغاز کرده است. پرینت سه بعدی قطعات ماشین دارای مزایای بسیاری است که از آن میان می توان به مواردی مانند: هزینه کمتر، سریعتر مهیا شدن قطعات جهت مونتاژ، تنوع و ... اشاره کرد.

اوپل از فناوری و پرینت سه بعدی در جدیدترین محصول خود که از اوایل نوامبر سال جاری روانه بازار اتومبیل خواهد شد، استفاده کرده است. قسمت جلویی ماشین که به لوگوی شرکت خودروساز مزین می شود، از قطعاتی مونتاژ خواهد شد که حاصل پرینت سه بعدی هستند.

کارشناسان شرکت خودروسازی اوپل معتقدند با این روش نه تنها قطعات مورد نیازشان را سریعتر تامین می کنند بلکه تنوع و همینطور خلاقیت بیشتری را نیز در ساخت و تولید قطعات خودرو ایجاد کرده و مصرف کنندگان بیشتری را به سوی خود جلب خواهند کرد.


هارد ۸ ترابایتی تولید شد
تسنیم/ کمپانی سیگیت موفق به ساخت هارد دیسکی هشت ترابایتی شد و رکورد بیشترین حجم ذخیره‌سازی را در استاندارد هاردهای ۳.۵ اینچی به دست آورد. کمپانی سیگیت طی اقدام جدیدی دست به فروش هارد درایوهای هشت ترا بایتی زده و با این کار نشان داده که تکنولوژی در هیچ زمانی متوقف نمی‌شود و به سقف خود نمی‌رسد.

البته چنین رویکردی با توجه به خالی شدن جیب علاقه‌مندان به این صنعت قطعا به نفع نخواهد بود اما هیجان بسیاری را برای علاقه‌مندان به دنیای IT در پی دارد.

عده‌ای که در ابتدای سال جاری با رونمایی از هارد چهار ترا بایتی، صنعت دیسک‌های ذخیره‌ساز را متوقف پنداشتند، اکنون حرفی برای گفتن ندارند و انگشت به دهان مانده‌اند.

این تولید جدید، ابداعی در استاندارد هارددیسک‌های 3.5 اینچی است و بیشترین ظرفیت را در اختیار محتوای آنلاین و برنامه‌های کاربردی چندگانه که نیاز به حافظه زیادی دارند، قرار می‌دهد. این ابداع حجم محفظه‌های رک سرورها را تا حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد.


تازه ترین فناوری‌های جالب/ از صندلی های همراه تا دوچرخه سواران درخشان
محصولات متعددی از فناوری های پوشیدنی تولید و روانه بازار شده اند اما گاهی اوقات فناوری های تولید شده عجیب و خنده دار به نظر می رسند. فناوری پوشیدنی، یکی از فناوری هایی است که اخیرا با استقبال مخاطبان مواجه شده و مخترعان نیز به تولید و عرضه انبوه این فناوری روی آورده اند. از میان فناوری های پوشیدنی ساخته شده می توان به مواردی مانند ساعت کالری سنج، سنجش ضربان قلب، نبض، سنجش مدت زمان پیاده روی و ... اشاره کرد.

برخی از فناوری های پوشیدنی ساخته شده در درمان بیماران نیز کاربرد دارند. برای مثال، ساعتی برای میزان تست قند خون بیماران دیابتی ساخته شده که می تواند میزان قند خون افراد دیابتی را نشان دهد به همین دلیل بیماران دیابتی می توانند میزان قند خون خود را همیشه تحت کنترل داشته باشند. اما گاهی اوقات فناوری های پوشیدنی تولید می شوند که به نظر عجیب و خنده دار می رسند. در این مطلب به معرفی برخی از این فناوری ها پرداخته می شود.



*صندلی همیشگی و همراه
در صورت پوشیدن این فناوری جدید و زدن دکمه ای که روی آن تعبیه شده است، این فناوری پوشیدنی تبدیل به صندلی می شود! مخترعان معتقدند که این صندلی می تواند برای افراد کهنسال یا اشخاصی که دارای مشکلات متعددی بوده و قادر به راه رفتن طولانی مدت نیستند، مفید باشد.


*دوچرخه سواران درخشان
یکی از مشکلاتی که دوچرخه سواران در شب با آن روبرو هستند، عدم دید کافی رانندگان و احتمال خطر تصادف است. اما اکنون دوچرخه سواران می درخشند تا دید رانندگان را افزایش داده و مانع از بروز هرگونه خطری شوند. مخترعان انگلیسی کمربند درخشانی را طراحی کرده اند که دور کمر دوچرخه سواران بسته می شود تا بتوانند دید بیشتری از خود به رانندگان بدهند.



* دستبندی برای ردیابی محل شما
این دستبند همانند یک ساعت جواهرنشان است که می تواند همانند جی. پی. اس عمل کرده و مسیر یا مکان را به مصرف کنندگان این ساعت نشان دهد و در شرایط اضطراری با اورژانس یا پلیس تماس گرفته و موقعیت مشترک را اعلام کند.

دستگاهی برای جذب نور خورشید
بدن انسان ها به مقدار قابل توجهی ویتامین دی نیاز دارد و بایستی مدت زمان مشخصی در طول روز در معرض نور خورشید سپری شود تا بدن بتواند ویتامین دی مورد نیاز خود را از طریق نور خورشید جذب کند. اما تماس طولانی مدت با نور خورشید می تواند منجر به سرطان یا چروک شدن پوست شود.

اما با کمک این اختراع جدید می توان در معرض نور خورشید قرار گرفت و زمانی که نور جذب شده برای بدن کافی باشد، آلارمی روی گوشی یا اسمارت فون ظاهر می شود که بدن نیازمند کرم ضد آفتاب یا دوری از نور خورشید است!


آی‌پد هم بزرگ می‌شود/تبلت‌های اپل در تعقیب آیفون
تسنیم/ برنامه اپل برای ساخت آیفون‌های بزرگتر به تبلت‌های این کمپانی نیز تسری یافته و قرار است که آی‌پد ۱۲.۹ اینچی بسازد. شرکت آمریکایی اپل مدتی است که تمرکز خود را روی تولید گجت‌هایی با نمایشگرهای بزرگتر برخلاف آنچه در گذشته انجام می‌داد، گذاشته است.

بر همین اساس تولید آیفون‌های 4.7 و 5.5 اینچی در دستور کار آن قرار گرفت. اخیرا بلومبرگ مدعی شده که خط تولید این شرکت درصدد تولید آی‌پد 12.9 اینچی است و استارت این کار را در اولین فصل سال 2015 خواهد زد.

منابع اطلاعاتی به این سایت خبری گفته‌اند که اپل مدت یک سال است با تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات خود بر سر این موضوع رایزنی می‌کند. پیش از این نیز یک تحلیلگر کره‌ای گفته بود که اپل در سال 2014 برنامه‌ای برای رونمایی و ارائه تبلت ندارد.

وی همچنین پیش‌بینی کرده بود که فروش این کمپانی از محل تبلت‌ها کاهش چشم‌گیری در سال جاری میلادی خواهد داشت و همین اتفاق هم افتاد و طبق گزارش‌های مالی اپل، کاهش 9 درصدی را به شکل سالیانه شاهد بودیم. سامسونگ پیش از این با تولید گالکسی تب پرو 12.2 به رکورد این میزان نمایشگر دست یافته است.


ال‌جی روی G۳ حساب ۱۰ میلیونی باز کرد
تسنیم/ جدیدترین گوشی هوشمند ال‌جی، فراتر از تصور مسئولان این کمپانی کره‌ای عمل کرده و انتظارات را از خود بالا برده است. گوشی هوشمند G3 ال‌جی اواخر مِی برای اولین بار در کره جنوبی و به مرور در دیگر بازارهای جهانی معرفی شد.

این گوشی درصدد فروش 10 میلیون نسخه‌ای است؛ روزنامه تایمز کره جنوبی به نقل از مسئولان این شرکت گفته که این مدل توانسته فراتر از انتظارات ما باشد و زمینه‌ای را فراهم کند تا به فروش 10 میلیون واحدی آن فکر کنیم.

این مدل جدید توانست به ال‌جی برای فروش 14.5 میلیون اسمارت‌فون در فصل دوم سال کمک کند. پیش از معرفی جی3 هم دو نمونه ارزان‌تر با نام G3s و استیلوس معرفی شده بودند. ال‌جی هنوز برای این تعداد فروش زمانی تعیین نکرده اما گفته که خیلی زود به این میزان فروش خواهد رسید.


طراحی خارجی و قطعات داخلی Xperia Z3 در تصاویر جدید فاش شد
زومیت/ با وجود اینکه تنها چند روز با سیل عظیم رونمایی‌ها و معرفی‌ها در نمایشگاه IFA فاصله داریم، به نظر می‌رسد عجله‌ی فاش کنندگان برای لو دادن هرچه که از دستشان بر می‌آید، بیشتر شده است. سونی نیز در نگاه داشتن اسرار خود ناتوان مانده و بار دیگر هدف قرار گرفته است. این بار  Xperia Z3 با وضوح هر چه تمام‌تر فاش شده است.



آنچه در ادامه مشاهده خواهید کرد، نزدیک‌ترین نگاهی است که از قطعات داخلی پرچمدار نیمه‌ی دوم 2014 سونی تا کنون بدست آمده است. در صورتی که این تصاویر منتسب به Z3 حقیقت داشته باشند، می‌توانیم انتظار دستگاهی را داشته باشیم که به شکل استادانه‌ای نسبت به نسل پیشین خود نازک‌تر شده است. در هر صورت چنین دستاوردی می‌تواند هزینه‌‌هایی نیز در بر داشته باشد که برای نمونه می‌توان به باتری آن اشاره نمود که گفته می‌شود به ظرفیت 3,100 میلی آمپر ساعت رسیده است در حالی که نسل پیشین، یعنی اکسپریا زد ۲ با منبع نیروی 3,200 میلی‌آمپر ساعتی به دست مشتریان رسیده بود.

در تمام زمینه‌های دیگر نیز به نظر می‌رسد Xperia Z3 تنها یک بروزرسانی نسبتا کوچک در مقایسه با پرچمدار پیشین به شمار خواهد رفت. اطلاعات فاش شده‌ی مربوط به این دستگاه، حکایت از پردازنده‌ی Snapdragon 801 دارند که بر روی فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز تنظیم شده و ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم آن را همراهی می‌کند. همچنین انتظار می‌رود در اکسپریا زد ۳ شاهد بهبود و افزایش سطح استاندارد مقاومت در مقابل آب و گرد و غبار باشیم. از برخی جنبه‌های دیگر نیز، هیچ تفاوتی نسبت به نسل پیش دیده نمی‌شود و احتمالا دوباره نظاره‌گر به کار گیری صفحه‌نمایش 5.2 اینچی Full HD و دوربین 20.7 مگاپیکسلی در پشت دستگاه خواهیم بود.



این آخرین تصاویر فاش شده، در کنار نمایان ساختن پوسته‌ی خارجی و طراحی ظاهری Xperia Z3 که البته بسیار هم با تصاویر فاش شده‌ی پیشین همخوانی دارد، همچنین نمایانگر قطعه قطعه شدن این گوشی برای ارائه‌ی نمایی از اجزای درونی آن نیز هست. آنچه در تصاویر زیر شاهدش هستیم چیپ‌ها و مدارهایی است که اکسپریا زد ۳ را تشکیل خواهند داد. متاسفانه بسیاری از لیبل‌های روی قطعات برای دشوار کردن تشخیص آن‌ها تار و مبهم شده است، اما برای پی بردن به تمام حقایق نیازی نیست مدت طولانی صبر کنیم. یا خود سونی زحمت اطلاع رسانی در خصوص این مساله را خواهد کشید، یا فاش‌کنندگان آن را متقبل خواهند شد.

انتظار می‌رود سونی چند دستگاه مختلف را با خود به نمایشگاه IFA 2014 برلین بیاورد که Xperia Z3 Compact، و  Xperia Z3 Tablet Compact در کنار مدل جدید ساعت‌هوشمند SmartWatch از آن‌ جمله خواهند بود. دستگاه‌های موبایل این تولیدکننده از نظر کیفیت ساخت در سطح قابل توجهی قرار داشته‌اند، اما در برخی شرایط این محصولات با مشکلاتی روبرو بوده‌اند حال باید منتظر ماند و دید در IFA امسال محصولات موبایل سونی چگونه ظاهر خواهند شد.


وظیفه می‌دانم با مراجع تقلید دیدار کنم
تسنیم/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دو سه ماه پیش با بسیاری از مراجع تقلید دیدار کردم و برای رفع نگرانی اخیر نیز وظیفه می‌دانم دیدار دیگری را داشته باشم.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از افتتاح مجوز نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی برای اپراتورهای اول و دوم کشور، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره راهکار این وزارتخانه برای رفع برخی از نگرانی‌های در ارتباط با خدمات این نسل، اظهار کرد: نمی‌دانم مطالب چگونه به مراجع عظام تقلید منتقل شده است اما خیلی جای نگرانی ندارد زیرا تا زمانیکه پیوست فرهنگی نباشد، شیوه کار به همان شکلی که طی دو سال گذشته توسط رایتل انجام می‌شده، است.

وی افزود: امروز که ما این اجازه را به اپراتورهای اول و دوم دادیم با روز قبلی که این مجوز وجود نداشت، هیچ اتفاق خاصی در کشور نیفتاده است. واعظی با بیان اینکه دغدغه‌های مراجع بزرگوار و افراد دل نگران را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: بنا نداریم قبل از پیوست فرهنگی، وارد فعالیت‌های جدی که نگرانی به همراه داشته باشد، شویم.

او با اشاره به اینکه سرعت بالای موبایل موجب می‌شود بسیاری از نیازمندی‌های داخلی مرتفع گردد، گفت: برنامه‌های کاربردی مختلف و داخلی قادر به انجام این رسالت هستند. وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: اکثر استفاده‌‌ای که از پهنای باند می‌شود در ارتباط با محتواب داخلی است؛ علاوه بر این با توسعه پهنای باند موبایل شاهد شروع برنامه‌نویسی در کشور خواهیم بود.

واعظی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال دارد که برای رفع نگرانی و دغدغه مراجع عظام تقلید به خصوص آیت الله مکارم شیرازی سفری به قم داشته و با ایشان دیدار کنید؟، گفت: دو سه ماه قبل این کار را انجام دادم و با بسیاری از مراجع دیدار کردم. حتما این کار را خواهم کرد زیرا وظیفه ماست.


تصاویری جدید و با کیفیت از آیفون 6 منتشر شد
زومیت/ در حال نزدیک شدن به ۱۸ شهریور برابر با ۹ سپتامبر و رونمایی رسمی از آیفون بعدی اپل هستیم. هر چه که به این تاریخ نزدیک‌تر می‌شویم شدت شایعات و گمانه‌زنی‌ها و همچنین عکس‌های مختلف درباره این آیفون بیشتر می‌شود. امروز تصاویری جدید از آیفون 6 اپل در اختیار داریم، با زومیت همراه باشید.



تا کنون تصاویر مختلفی که از این دستگاه منتشر شده در یک سبک بوده‌اند و یک ظاهر مشابه را به تصویر کشیده‌اند که البته کیفیت‌ها و زوایای مختلفی داشته‌اند. تصاویر جدید را می‌توان با کیفیت‌ ترین و واضح‌ترین تصویر‌ها از آیفون 6 دانست.



همچنان احتمال تقلبی بودن این تصاویر و گوشی‌ها وجود دارد و شاید به طور کلی ورق برگردد و اپل در کنفرانس خود گوشی با طراحی متفاوت را به همه نشان دهد، اما چنین احتمالی اکنون دیگر بسیار ضعیف به نظر می‌رسد. هنوز خیلی‌ها هستند که مدعی‌اند این تصاویر نیز یکی دیگر از دسته تصاویر تقلبی گوشی آیفون 6 اپل است. برای مثال دلایلی که برای تقلبی بودن همین تصاویری که در مطلب مشاهده می‌کنید مطرح شده است نیز بدین قرار است: شکل آیکون اپلیکیشن تقویم iOS به نظر تقلبی می‌رسد، جنس بدنه گوشی بسیار پلاستیک‌ مانند است، قرارگیری لنز دوربین در پشت دستگاه عجیب است و دوربین نیز تنها یک فلش LED دارد.



منبعی که این تصاویر را منتشر کرده، فقط به لو دادن عکس‌های آیفون بعدی بسنده نکرده و حتی مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه را هم گفته: صفحه نمایش 4.7 اینچ با رزولوشن 960 در 1704 پیکسل، 2 گیگابایت حافظه رم، پردازنده دو هسته‌ای 64 بیتی اپل A8 تنظیم شده بر فرکانس 2 گیگاهرتز، دوربین 8 مگاپیکسلی با توانای ضبط ویدیو‌هایی با رزولوشن  1080p.

سیل شایعات و تصاویر درباره این دستگاه تا زمان رونمایی از تب و تاب نخواهد افتاد، پس باور کردن هر کدام از این تصاویر و شایعات بستگی به خود شما دارد. همچنین گمانه زنی‌های مختلف تاریخ رونمایی آیفون 6 را برابر با ۱۸ شهریور ماه اعلام کرده‌اند.


پست بانک در ۱۰ هزار روستا صندوق تأمین مالی تاسیس می‌کند
تسنیم/ رییس هیات مدیره پست بانک گفت: در حال برنامه‌ریزی برای عرضه تولیدات و محصولات روستایی از طریق خرید اینترنتی هستیم. حسینعلی ضیایی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست بانک با اشاره به تفاهم‌نامه پست بانک با ریاست جمهوری جهت ایجاد صندوق تامین مالی خرد در 10 هزار روستا، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای عرضه تولیدات و محصولات روستایی با مشارکت پست و از طریق خرید اینترنتی هستیم.

وی با بیان اینکه طبق اساسنامه و شرح وظایف، پست بانک باید جهت رونق روستاها و افزایش دسترسی روستائیان به امکانات مالی کمک کند، اظهار داشت: اصرار داریم که تولیدات روستائیان مستقیم عرضه شود تا با حذف واسطه‌ها بیشترین سود به دست تولید کننده برسد.

مدیرعامل شرکت پست بانک با اشاره به اینکه طرح در مرحله مطالعاتی قرار دارد، افزود: مقدمات طرح آماده است و ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. او در مورد صندوق امانات نیز گفت: در برخی شعب فضای لازم جهت راه‌اندازی صندوق امانات وجود دارد و انشاءالله ظرف یک ماه آینده به تدریج در تمام مراکز استان‌هایی که فضا آماده باشد، راه‌اندازی صورت می‌گیرد.


گلکسی مگا 2: عرضه بی سر صدای تلفن‌ غول جدید سامسونگ
زومیت/ گلکسی مگا ۲ سامسونگ آخرین کهکشانی سامسونگ در رده فبلت‌های خط تولید مگا است. این فبلت به طور گسترده در بازار‌های مختلف آسیای نظیر مالزی از هفته پیش عرضه شده و حالا تصاویری از این گوشی در محوطه یک شرکت تکنولوژی را در اختیار داریم.

 تعداد گوشی‌های تولیدی سامسونگ به قدری زیاد است که گلکسی مگا 2 انگار در آن میان گم شده و باید کسی پیدا شود تا با در دست گرفتن این گوشی به جای سامسونگ آن را برای افراد مختلف معرفی کند. سامسونگ قصد نداشته برای رونمایی و عرضه این محصول سر و صدایی به پا کند و این فبلت بزرگ بی سر و صدا حالا به شرکت تکنولوژی تایلندی DroidSans رسیده تا به ما کمی در شناخت محصولی که سامسونگ ترتیب داده کمک کند.



مشخصات گوشی مگا 2 یک صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی با کیفیت 720p است که از شبکه LTE نیز پشتیبانی می‌کند، پردازنده آن چهار هسته‌ اکسینوس ۱.۴ گیگاهرتزی است. پردازنده گرافیکی Mail-400p نیز می‌تواند رزولوشن پایین صفحه نمایش این دستگاه را پردازش کند. سامسونگ برای تنوع در پشت تلفن مگا ۲ از چرمی استفاده کرده که پیش‌تر در گلکسی نوت سوم آن را دیده‌ایم.

همان ویژگی‌های نرم‌افزاری که در نسل پیشین این دستگاه موجود بوده را می‌توان در این صفحه بزرگ از دستگاه سامسونگ با نام مگا ۲ نیز دید که می‌توان از جمله آن‌ها به دو بخشی کردن صفحه و عملکرد‌های چند وظیفگی اشاره کرد. دوربین ۸ مگاپیکسلی این دستگاه عکس‌های خوبی می‌گیرد، محدوده‌ای پویا و با رنگ‌های زنده ثبت می‌کند که در حالت HDR حتی بهتر هم می‌شود.

دو نمونه تصویری که با این گوشی هوشمند گرفته شده:





گلکسی مگا ۲ سامسونگ در برخی بازار‌های هدف سامسونگ با قیمت 300 دلار ارائه شده است. انتظار داریم تا یک ماه دیگر در سایر کشور‌های آسیایی از جمله کشور خودمان ایران نیز این دستگاه را در ویترین مغازه‌ها ببینیم.


جی ۳ اولین گوشی ال‌جی با ده میلیون دستگاه فروش خواهد بود
فارنت/ ال‌جی جی3 برای اولین بار در کره‌ی جنوبی، وطن شرکت ال‌جی عرضه شد و پس از آن به کشورهای دیگر هم راه یافت و حالا در همه‌جای دنیا می‌توان آن را یافت و ال‌جی انتظار دارد فروش آن به 10 میلیون دستگاه برسد.

بنا بر گزارش The Korea Times، ال‌جی اعلام کرده که فروش جی3 به 10میلیون عدد خواهد رسید و با این اتفاق اولین گوشی هوشمند ال‌جی خواهد بود که به این رقم فروش می‌رسد. از سوی دیگر ال‌جی تاریخی برای این رکورد خود اعلام نکرده و مشخص نیست که چه زمانی به این رقم فروش دست خواهند یافت.



ال‌جی توانست با کمک جی3 به فروش 14.5 میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی دست پیدا کند. در همین حین دو مدل ارزان‌تر جی3 را هم معرفی کرده است که به فروش هرچه بیش‌تر این شرکت کمک بزرگی خواهند کرد.

جی3 اولین گوشی هوشمند معروفی است که با کیفیت QHD، یعنی رزولوشن 1440×2560 عرضه شده است و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار خوبی دارد. دوربین جی3 13 مگاپیکسلی است و از پردازنده‌ی Snapdragon 801 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز بهره می‌برد. رم این دستگاه هم 3 گیگابایت است. برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به بررسی کامل جی3 در فارنت مراجعه کنید.


تلفن‌های کردستان امشب ۸ رقمی می‌شود
تسنیم/ در راستای اجرای طرح هم‌کدسازی شماره‌های تلفن ثابت در استان‌های کشور، شماره‌های استان کردستان از ساعت ۲۲ امشب هشت رقمی می‌شود. با اجرای طرح ملی هم‌کدسازی کلیه شماره تلفن‌های ثابت این استان، هشت رقمی و کد استان به 087 تغییر می‌یابد.

در این طرح کدهای بین شهری در 23 مرکز شهری و 422 مرکز روستایی در سطح شهرستان‌های آرمرده، بانه، بوئین، سفلی، چناره، سروآباد، سقز، صاحب، کانی سور، مریوان، بابارشانی، بیجار، دزج، دهگلان، دیواندره، زرینه، سنندج، شویشه، قروه، کامیاران، موچش، یاسوکند، دلبران و سریش آباد تغییر می‌‌یابد.

مشترکان می‌توانند از طریق تماس با سامانه 3131 یا با ارسال کد و شماره تلفن ثابت خود به شماره 73- 09186666671 از شماره جدیدشان مطلع شوند.


تبلت نکسوس اچ‌تی‌سی با پردازنده 64 بیتی Tegra K1 از راه می‌رسد
فارنت/ در مورد تبلت نکسوس جدید گوگل شایعاتی را پیش از این شنیده‌ایم. تبلتی با نام رمز HTC Volantis و با صفحه‌نمایش 8.9 اینچی و حالا احتمالاً با پردازنده 64 بیتی Nvidia Tegra K1.



نسخه 64 بیتی Tegra K1 انویدیا با نام Denver ماه گذشته رونمایی شد. پردازنده‌ای که به ادعای انویدیا با دو هسته 64 بیتی قدرتمند و پردازنده گرافیکی 192 هسته‌ای خود بهتر از تمامی چیپست‌های کنونی موبایلی عمل خواهد کرد. حالا نتایج بررسی اپلیکیشن CPU-Z بر روی این تبلت نشان از استفاده از چیپست Denver دارد.



به گفته انویدیا این چیپست 1.5 برابر از سایر چیپست‌ها کم‌مصرف‌تر است و همچنین از استاندارد‌های DirectX 11 و OpenGL 4.4 نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این تبلت 8.9 اینچی نکسوس جدید با وضوح 2560 در 1600 پیکسل مانند تبلت‌های جدید سامسونگ و همچنین نکسوس 10 عرضه خواهد شد و احتمالاً این‌بار با یک تبلت فوق‌العاده نکسوسی مواجه خواهیم شد.


احتمال اعطای مجوز تجاری نسل سوم همراه اول در قم قوت گرفت
تسنیم/ ایرانسل بعد از سه هفته، رسما وارد خدمات تجاری نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی شد و همراه اول هم توانست مجوز اولیه را دریافت کند. شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با گذشت سه هفته از راه‌اندازی شبکه آزمایشی خود در نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی سرانجام توانست پروانه خدمات تجاری را از رگولاتوری دریافت کند.

همراه اول هم که مذاکرات فشرده و مداومی را با این نهاد تصمیم‌گیر در عرصه ارتباطات ظرف ماه گذشته تا دیروز داشت، موفق شد در مراسم روز گذشته مجوز راه‌اندازی آزمایشی نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی را دریافت کند.

بنابراین وعده وزیر ارتباطات که حاکی از علاقه‌مندی وی برای دریافت هم‌زمان مجوزهای این نسل برای تمامی اپراتورها بود، محقق شد. ایرانسل با تست حدودا سه هفته‌ای شبکه خود در نسل‌های جدید، از امروز رسما وارد خدمات تجاری در نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی شد.

انتظار می‌رود همراه اول هم با توجه به پوشش گسترده‌ کشوری و تست‌هایی که در ارتباط با این نسل‌ها انجام داده، ظرف مدت زمانی مشابه بتواند مجوز رسمی ارتقای پروانه را از رگولاتوری دریافت کند و وارد فاز تجاری شود. مراسم اعطای مجوز ارتقاء پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل‌های سوم و بالاتر روز گذشته در وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این مراسم اخباری پیرامون ارائه مجوز نهایی به همراه اول بعد از سپری شدن مرحه پایلوت در استان قم مطرح بود که یکی از مسئولان نیز این موضوع را در گفت‌وگویی با تسنیم تأیید کرد و گفت: فعلا صحبت‌هایی راجع به این موضوع هست و احتمال چنین کاری وجود دارد. با توجه به اینکه وزیر ارتباطات در راستای رفع نگرانی و دغدغه برخی دل نگرانان وظیفه دانسته که دیداری را با مراجع عظام تقلید وظیفه داشته باشد، احتمال چنین اقدامی در حاشیه این دیدار وجود دارد.



نوتیفیکیشن‌های تعاملی و استفاده همزمان از دو اپ به ویندوزفون می‌آید
فارنت/ به‌نظر می‌رسد کاربران ویندوزفون باید آماده‌ی تغییرات جدیدی در این سیستم‌عامل باشند که آن را کاربرپسندتر می‌سازد. تغییراتی مانند نوتیفیکیشن‌های تعاملی و قابلیت استفاده‌ی همزمان از دو اپلیکیشن؛ مانند چیزی که در ویندوز 8.1 شاهد هستیم. هنوز مشخص نیست که این قابلیت‌ها در آپدیت GDR2 برای ویندوزفون 8.1 منتشر خواهند شد یا اینکه باید در ویندوزفون 9 منتظر آن‌ها باشیم.

با اخبار و شایعاتی که از ویندوز 9 شنیده می‌شود، شاید قابلیت Split-Screen در نیمه‌ی دوم زمستان امسال معرفی شود؛ یعنی وقتی که توسعه‌دهندگان می‌توانند نسخه‌های اولیه‌ی ویندوزفون 9 را آزمایش کنند. این قابلیت درست مانند چیزی است که در ویندوز 8.1 شاهد آن هستیم و می‌توان هم‌زمان با دو اپلیکیشن کار کرد. البته شاید این قابلیت بستگی به سایز صفحه‌نمایش دستگاه‌های ویندوزی داشته باشد و دستگاه‌های ویندوزفونی کوچک نتوانند از آن بهره ببرند. این محدودیت در حال حاضر برای دستگاه‌های سامسونگ و ال‌جی هم وجود دارد و این شرکت‌ها قابلیت مشابه را برای دستگاه‌های کوچک‌شان عرضه نمی‌کنند.



در اینجا می‌توانید اطلاعاتی که یک لودهنده منتشر کرده را مطالعه کنید:

    نوتیفیکیشن‌های تعاملی:

    شاید در آینده‌ی نزدیک بتوانید با نوتیفیکیشن‌های ویندوزفون کارهای بیش‌تری انجام دهید. کارهایی مانند پاسخ به پیام‌ها، انجام برخی کارها با نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌ها و خیلی کارهای دیگر که در اندروید و iOS شاهد آن‌ها هستیم. با این قابلیت دیگر نیازی به خروج از کار در حال انجام نیست و می‌توان از طریق Action Center به نوتیفیکیشن‌ها به‌خوبی رسیدگی کرد.

    قابلیت مالتی‌تسکینگ Split-Screen:

    این قابلیت درحال‌حاضر در ویندوز 8.1 وجود دارد و در آینده با تبدیل شدن ویندوز و ویندوزفون به یک سیستم‌عامل واحد (طبق چیزی که نادلا گفت)، می‌توانیم منتظر این قابلیت در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها هم باشیم؛ اما این قابلیت دارای محدودیت حداقل اندازه‌ی صفحه‌نمایش خواهد بود.



درهرصورت چیزی که شاهد هستیم این است که ویندوزفون در تلاش است تا منعطف‌تر و کاربرپسندتر شود. تنها چیز دیگری که می‌توان از ویندوزفون انتظار داشت کاشی‌های زنده‌ی تعاملی هستند؛ مانند ویجت‌های اندروید و iOS.

حالا که گوشی‌های نوکیا تحت برند مایکروسافت عرضه خواهند شد، می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت تا می‌تواند اکوسیستم خود را پویاتر کند تا شاید بتواند با ویندوزفون درصد بیش‌تری از بازار را در اختیار بگیرد.


معمار آمریکایی یک قلعه کامل را با پرینتر سه بعدی ساخت
دیجیاتو/ تا به حال درون یک قلعه که کاملا از جنس بتن ساخته شده، بوده اید؟ یک آرشیتکت اهل مینسوتا در کمتر از ۴ ماه قلعه ای را به وسیله یک پرینتر سه بعدی ساخته که به آن افتخار می کند و قصد دارد دنیا را پر کند از خانه هایی که به این شیوه ساخته می شوند.



مشخص نیست که اندی رودنکو از چه دستگاهی برای پرینت این قلعه استفاده کرده اما هر روشی که به کار بسته است توانایی این را داشته که لایه هایی بتنی با ضخامت ۱۰ میلی متر را شکل دهد، تا همانند آجرهای پهن بر روی یکدیگر قرار بگیرند.



رودنکو فقط از سر دلخوشی چنین بنایی را سر هم نکرده بلکه می خواهد طرز تفکر متفاوتی ایجاد کند و معماری را فراتر از روی هم گذشتن بلوک های بتنی جلوه دهد. وی می گوید: "وقتی شروع کردم، مردم کم کم به پیشرفت این پروژه اعتقاد پیدا کردند.”



قلعه ی رودنکو عظمتی ندارد، مخصوصا وقتی که در قیاس با درختان اطرافش قرار می گیرد، اما به اندازه ای هست که بتوان در درون آن ایستاد و یا کمی قدمی زد. این معمار آمریکایی برای پروژه بعدی چالشی به بزرگی ساخت "یک خانه واقعی” را برگزیده است، باید صبر کرد و دید که می تواند در این راه موفق باشد یا خیر.


جمع بندی از سالار واعظی

انتشار اخبار در این بسته خبری لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شاهین
۰۷:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
خدایی این تصویر که از ایفون لو رفته همونه که تو سایت ابتین موبایل دارن میفروشن www.abtinmobile.ir