سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل جمعیت هلال احمر

بهره‌مندی از نقشه‌ راه تکلیف ما را در برابر حوادث مشخص می‌کند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه جمعیت‌‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر تعهد کرده‌اند همسو با حقوق بشردوستانه و صلح‌دوستی فعالیت کنند، اظهارداشت: هیچ صدایی در منطقه برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و عراق به گوش نمی‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، سید احمد موسوی در همایش مدیران ستادی و عامل استانهای جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حوادث اخیر منطقه گفت: وقتی جمعیت‌ها نام مقدس هلال‌احمر و صلیب‌سرخ را با خود دارند باید اصول بشردوستانه و صلح و دوستی را همواره مدنظر داشته باشند این در حالی است که در حوادث اخیر منطقه جز ایران مابقی کشورها و کشورهای عربی آلوده نگاه‌های سیاسی شدند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه کمترین کارکرد را در دفاع از مردم مظلوم منطقه از سوی سایر کشورها شاهد بودیم، اظهارداشت: اکنون زنان و کودکان به بدترین شکل در عراق و فلسطین مورد ستم و در معرض بدترین فجایع قرار می‌گیرند و از سویی شاهد بدترین ضربه‌ها به اسلام از سوی گروه‌های تکفیری هستیم و متاسفانه در منطقه هیچ صدایی برای دفاع به گوش نمی‌رسد.

وی با تاکید بر فعالیت بیشتر هلال‌احمر ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و عراق و پرهیز از سیاست‌زدگی تصریح کرد: بر این اساس وظیفه داریم تا درد مردم مظلوم منطقه را به گوش جهانیان برسانیم.

موسوی همچنین به موضوع زلزله‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: باید در مدیریت بحران به طرح‌ریزیهای روشن از شرایط منطقه خود برسیم و از سویی با تعاملات بین بخشی موثر و کارآمد همواره در انجام فعالیتها و برنامه‌ریزی‌ها در حوادث هماهنگ باشیم.

وی با تاکید بر رفع دغدغه‌های درون‌ سیستمی در مدیریت حوادث و بحران،افزود: بهره‌مندی از نقشه‌راه تکلیف ما را در برابر حوادث مشخص می‌کند و بر این اساس مدیران عامل استانها باید طرحهای خود را در این زمینه آماده کرده و به تصویب برسانند.

موسوی همچنین به امدادرسانی در زلزله اخیر ایلام اشاره و عنوان کرد: باید از مسئولان و زحمتکشان سازمان امداد و نجات که از ساعات نخست حادثه در منطقه حضور داشتند و از امدادرسانی خوب و خالصانه در این حادثه تشکر کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: غزه ، هلال احمر ، صلیب سرخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.