سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتخاری در نطق میان‌دستور:

نگران غفلت برخی دستگا‌ها در حوزه فرهنگی کشور هستیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ما از حمله نظامی دشمنان نگران نیستیم گفت: ما از پهپادهای فرهنگی دشمنان که با استفاده از غفلت و تسامح برخی از دستگاه‌های فرهنگ‌ساز در باند فرهنگ جامعه ما فرود می‌آیند، نگرانیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، لاله افتخاری نماینده تهران، ری و شمیرانات در مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه 5 شهریور در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: نزدیک به نیمی از آغاز سال اقتصاد و فرهنگ می‌گذرد در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای رهایی از اقتصاد وابسته به نفت و روی‌ آوردن به اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: آیا رابطه هدفمند و مبتنی بر آینده پژوهی میان صنعت و دانشگاه و حمایت از اقتصاد دانش بنیان تعریف شده است.
 
افتخاری افزود: آیا از ظرفیت عظیم نخبگان و مخترعان در جهت رسیدن به اهداف فوق بهر‌ه‌مند شده‌ایم.
 
عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه دولت باید هر چه سریعتر لایحه ثبت مالکیت فکری و معنوی را با طرح ثبت اختراعات و علائم تجاری در مجلس و فراکسیون مخترعان اقدام کند گفت: در این راستا بستر حمایت و آرامش برای مخترعان و نخبگان فعال در عرصه اقتصاد و فرهنگ فراهم خواهد شد و مثلث دولت و مجلس با همکاری و هم‌افزایی در تهیه پیش‌نویس بودجه عملیاتی و برنامه 5 ساله ششم توسعه اقدامات لازم را انجام دهد.
 
افتخاری در بخشی از سخنانش مجامع و سازما‌ن‌های بین‌المللی را مورد خطاب قرار داد و گفت: تشکل‌های مردم نهاد بین‌المللی و به اصطلاح مدافع حقوق زنان و کودکان در برابر مظلومیت فریاد دادخواهی مردم محاصره شده در غزه سکوت کرد‌ه‌اند.
 
وی با اشاره به انهدام پهپاد رژیم صهیونیستی توسط سپاه پاسداران گفت: ما از حمله نظامی دشمن و پهپادهای آن نگران نیستیم از این نگرانیم که پهپادهای فرهنگی دشمنان با استفاده از غفلت، تسامح و ساده اندیشی برخی دستگاه‌های فرهنگ‌ساز و نفوذ بیگانگان در آن باند فرود خود را در بستر فرهنگ و جامعه ما بنا می‌کنند که در این زمان پشیمانی سودی ندارد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: اکنون که مقاومت مردم غزه با اهدای هزاران شهید و جانباز به پیروزی مقدماتی، رفع محاصره و پذیرش شکست از سوی دشمن متجاوز انجام می‌‌گیرد از تمامی حقوق‌دانان جهان و به طور خاص قوه قضاییه کشورمان و کمیسیون قضایی مجلس می‌خواهم با طرح شکواییه در مجامع بین‌المللی در جهت احقاق حق و پرداخت خسارت به این مردم با متجاوزان اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد ، دشمنان ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.