سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک

11طرح منابع طبیعی در استان مرکزی به بهره برداری رسید

مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: 11 طرح آبخیزداری و منابع طبیعی همزمان با هفته دولت در سطح استان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، یوسفی افزود: این طرح ها شامل عملیات بندخاکی، بانکت بندی، سرریز و ریپ رایپ بندخاکی، مرمت بندهای خشکه چین، بندسنگ و ملاتی، مرمت بند خاکی، بندگابیونی سرریزسنگ و ملات است.
وی گفت : برای اماده سازی این طرح ها در مجموع 9 هزار و 406 میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است.
یوسفی گفت: با بهره برداری این طرح ها 873 خانوار از مزایای آنها برخوردار شدند.
مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: این طرح ها با هدف حفظ آب و خاک، جذب روانابها در سفره های زیرزمینی، رونق بخشی به کشاورزی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از سیلاب انجام شده است.
یوسفی افزود : با توجه به اجرای طرح های عمرانی شامل راهسازی، احداث خط آهن، خطوط انتقال آب و گاز و احداث صنایع در استان انجام پروژه های احیای اراضی منابع طبیعی نیز بیش از پیش مورد نیاز است.
وی با یادآوری اقدامات انجام شده برای جذب مشارکت مردمی در اصلاح و احیای منابع طبیعی گفت : این اداره کل برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با مشارکت همه جانبه مردم، تشکل های مردم نهاد، سازمان ها، نهادها، مجریان، بهره برداران، کشاورزان، مرتعداران، دانشگاهیان و دانشجویان، دانش آموزان، ورزشکاران طرح همیار طبیعت را در استان اجرا کرده است تا هرگونه ضرر و زیان، تخریب، تجاوز، آتش سوزی را به منابع طبیعی گزارش کنند.
/
برچسب ها: طرح ، آبخیزداری ، عملیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.