سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جواد نوروز بیگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ماجرای اکران آثار ویدئویی را دست نخورده بگذارید

جواد نوروز بیگی گفت: بهتر است آثار ویدئویی در شبکه خانگی پخش شود و اکران برای سینمای حرفه‌ای باقی بماند.

جواد نوروز بیگی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری جشنواره‌ی فیلم ویدئویی یاس در آمل گفت: جشنواره‍‌ی فیلم یاس مقدمه‌ای است برای ورود به سینمای حرفه‌ای و فکر می‌کنم با ورود به دومین دوره‌ی این جشنواره این رویداد کم کم جا می افتد.
 
وی افزود: به نظرم ارزیابی‌ که از کارگردانان جوان ما و بخش‌های هنری دیگر که همگی جوان هستند در جشنواره‌ شکل می‌گیرد، مهمترین و اولین هدف این جشنواره است.
 
نوروز بیگی در ادامه گفت: از سوی دیگر افراد حرفه‌ای می‌توانند در جشنواره حضور جدی داشته باشند و فیلم‌های خیلی خوب در قالب ویدئو ساخته و ارائه دهند و این به این معنا است که هر دو گروه می‌توانند خود را در این جشنواره محک بزنند اما مهمترین هدف، ورود نسل جدید به سینمای حرفه‌ای است.
 
وی در خصوص کیفیت آثار تولیدی ویدئویی گفت: با توجه به شناختی که من روی فیلم‌نامه‌ها و عوامل برخی از این فیلم‌ها دارم، آثاری که به صورت مستقل عرضه شده‌اند، تلاش جدی داشتند که از تولید فیلم تلویزیونی فاصله بگیرند و نگاه آن‌ها به سینما بوده و حتی قابل ارزیابی به عنوان کار سینمایی نیز هستند.
 
تهیه کننده‌ی ملبورن در مورد اکران آثار ویدئویی در سینماها عنوان کرد: زمینه‌ی اکران برای آثار ویدئویی می‌تواند فراهم شود اما به اعتقاد من شبکه‌ی خانگی برای این موضوع مناسبتر است و بهتر است اکران را برای سینمای حرفه‌ای دست نخورده باقی بگذاریم،چرا که برای همان فیلم‌هایی که در سینما تولید می‌کنیم نیز محدودیت اکران داریم.
 
نوروز بیگی اظهار داشت کرد: اگر نمایش خانگی را درست در جامعه جا بیاندازیم و فرهنگ سازی کنیم، هم آثار ارزان تر به دست مخاطب می‌رسد و هم اوقات فراغت مخاطب دست خودش است.
 
این تهیه کننده خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول مونتاژ فیلم‌های خودم هستم و البته در خواست پروانه‌ی ساخت برای فیلم‌های جدیدم را نیز داده‌ام.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.