سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه السفیر تحلیل کرد:

دیدار مثبت "سعود الفیصل" با "امیر عبداللهیان"

روزنامه السفیر در خبری، دیدار روز گذشته سعودالفیصل وزیرخارجه عربستان و امیر عبداللهیان دستیار وزیر خارجه ایران را مثبت اعلام کرد وگفت: سکه روابط ایران و عربستان بر روی بخش مثبت آن چرخیده.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه لبنانی السفیر در شماره امروز چهارشنبه خود اعلام کرد: منابع دیپلماتیک آگاه در جده گفته‌اند که حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه ایران دیدار بسیار مثبتی با سعودالفیصل، وزیر خارجه عربستان روز گذشته در جده داشته است.

روزنامه السفیر سپس از قول "حمید رضا دهقانی" نماینده ایران در سازمان همکاری اسلامی می نویسد که وی در گفتگو با این روزنامه گفته: در دیدار سعودالفیصل با امیر عبداللهیان دوطرف به تحولات منطقه و راههای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی پرداختند.

دهقانی در تماس با السفیر گفت: دیدار فیصل با امیر عبداللهیان مثبت و سازنده بود و نتایج آن به نفع هر دو کشور و نیز جهان عرب و اسلام خواهد بود.

این روزنامه از قول دهقانی نماینده ایران در سازمان همکاری اسلامی می نویسد: گفتگوهای عربستان وایران ، روابط دوجانبه و بسیاری از تحولات و چالشهای منطقه ای را و خصوصا چگونگی مقابله با تروریسم و افراط گرایی و حمله رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در غزه و نیزضرورت اتحاد کشورهای اسلامی وملتها بایکدیگر برای مقابله با این چالشها را در بر می گرفت.

السفیر سپس مینویسد: دهقانی درباره مشخص نمودن زمان دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران از ریاض در سخنانی که از جده بیان می نمود گفت: این مسأله مربوط به آینده است و انشاءا... مسأله ای حتمی است.

همچنین روزنامه السفیر مینویسد: عبداللهیان روزگذشته همراه با دهقانی مراسم عمره را بجا اورد و قرار است تا امروز عربستان را ترک کند.

روزنامه السفیر لبنان همچنین به نقل از برخی منابع دیپلماتیک می نویسد که این منابع در آستانه سفر امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران به عربستان، این سفر را بی نهایت مثبت توصیف کردند و به این روزنامه گفته اند : مهم است که منتظر باشیم که سعد حریری رئیس جریان المستقبل به بیروت باز گردد،چرا که دیدار معاون وزیر خارجه ایران دارای مؤلفه هایی است که بزودی آن را در سخنان جریان المستقبل و حزب الله شاهد خواهیم بود.

این روزنامه از قول منابع دولتی آگاه در لبنان می‌نویسد: این منابع در گفتگو با السفیر گفته اند که دیدار عبداللهیان از جده باعث تغییرات جدی و مثبت زیادی در سطح سیاست داخلی عربستان سعودی و در سطح منطقه خواهد شد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.