سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

دارویی گیاهی برای پیشگیری از رشد سلول های سرطانی

کارشناس تغذیه چای سبز را در پیشگیری از رشد سلولهای سرطانی مهم تلقی کرد و تصریح کرد: استفاده از این نوع چای می تواند آمار ابتلا به سرطان را در جوامع کاهش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ فرح روشن پور با بیان اینکه چای سبز برگرفته از برگ گیاه چای بدون انجام عمل تخمیر بر روی آن است، گفت: چای سیاه پس از انجام عمل تخمیر بر روی برگ گیاه چای به دست می آید که از کیفیت غذایی پایینی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تخمیر کیفیت و ارزش غذایی گیاه چای را پایین آورده و به همین علت برای به دست آوردن چای با حفظ ارزش غذایی، آن را در حالتی که برگ سبز است خشک می کنند.

روشن پور گفت: چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C بوده که عامل موثری در پیشگیری از رشد سلولهای سرطانی محسوب می شود.

این کارشناس تغذیه  چای سبز را مانع مناسبی در جهت جذب چربی عنوان و تصریح کرد: این عامل موجب می شود تا از چای سبز در کاهش وزن استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که چاقی و افزایش وزن منشاء بسیاری از بیماریهاست، چای سبز با کاهش وزن بدن می تواند پیشگیری خوبی در زمینه ابتلای بسیاری از بیماریها داشته باشد.

روشن پور در ادامه گفت: چای سبز همچنین می تواند عامل موثری در جهت پیشگیری از بسیاری بیماریهای باکتریایی، عفونی، استخوانی و سکته های قلبی به شمار رود.

وی افزود: با توجه به تاثیر چای سبز در پیشگیری از بروز سرطانها و نیز تاثیر آن در کاهش فشار خون و سکته های قلبی می توان گفت چای سبز می تواند آمار مرگ و میر در جوامع را کاهش دهد. 

برچسب ها: کرمانشاه ، چای ، سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.