سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

نماینده شهرکرد در مجلس، عضو هیات نظارت اندوخته اسکناس شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سید سعید زمانیان دهکردی، نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان و سید محمدحسین میرمحمدی نماینده گلپایگان و خوانسار را برای عضویت در هیات نظارت اندوخته اسکناس انتخاب کردند.

نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد و سید محمدحسین میرمحمدی نماینده گلپایگان و خوانسار را از مجموع 189 رای ماخوذه با 128 رای به عنوان اعضای ناظر مجلس در هیات نظارت اندوخته اسکناس انتخاب کردند.

هیات نظارت اندوخته اسکناس عهده دار نظارت بر حسن اجرای مفاد ماده 5 قانون پولی و بانکی کشور از طریق تحویل و نگهداری اسکناس های چاپ شده و نگهداری حساب دارایی های موضوع ماده 5 قانون فوق الذکر و صورت جواهرات ملی و تنظیم مقررات مربوط به نمایش و نظارت بر ورود و خروج آنها از خزانه بانک و به علاوه نظارت بر معدوم کردن اسکناس هایی که باید از جریان خارج شود، می باشد.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا معاون وی، دو نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، دادستان کل کشور یا معاون وی، خزانه دار کل کشور، رئیس کل دیوان محاسبات و رئیس هیات نظارت از اعضای هیات نظارت اندوخته اسکناس هستند./ش/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.