سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشورهای عربی عروسک خیمه شب بازی در دست غرب هستند

"مارک گلن" با بیان اینکه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به غزه یک اقدام برنامه ریزی شده با اهداف سیاسی بود گفت تنها راه حل اختلافات در خاورمیانه از بین رفتن این رژیم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،"مارک گلن" تحلیلگر و نویسنده آمریکایی در مصاحبه ای چالشی به تشریح اوضاع خاورمیانه و آینده اختلافات فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی پرداخت که در ادامه از نظر می گذرد. 

رژیم صهیونیستی مدعی کشته شدن 3 نوجوان شهرک نشین توسط فلسطینی ها است، ادعایی که هیچ گاه نیز ثابت نشد و اکنون به فراموشی سپرده شده است. آیا فکر می کنید این مسئله انگیزه واقعی اسرائیل برای حمله نظامی به نوار غزه بوده است؟ آیا می توان گفت این حمله به دلیل سهولت حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه در تابستان در مقطع زمانی کنونی رخ داد؟

پیش از هر چیز باید تاکید کنم که سناریوی ربوده و کشته شدن 3 نوجوان شهرک نشین اسرائیلی عملیات مشترک موساد و شین بت بود که نه تنها با اجازه "بنیامین نتانیاهو" بلکه با نظارت وی انجام گرفت و تمام این نقشه برای هموار کردن مسیر خونریزی گسترده ای بود که در غزه رخ داد. صرف نظر از انگیزه اصلی اسرائیل برای این اقدام، آنچه که باید افکار عمومی جهان به  آن توجه کند این است که اسرائیل حکومتی معمولی نیست که دارای شهروندانی عادی باشد.

به اعتقاد من یهودیان صهیونیست با توجه به تاریخچه و گذشته مذهبی و تمایلات فرهنگیشان دارای معضلات روانشناختی عمیقی هستند و به دلیل وجود این معضلات خواسته های نابجا، نامعمول و کنش های ناروایی دارند به ویژه زمانی که اسرائیل احساس نگرانی کند. اسرائیل دارای حکومتی شکننده، بی ثبات از نظر روانی و مملو از مردمانی فاقد امنیت روانی است و تنها راه حفظ یکپارچگی بین آنها درگیر شدن گاه و بی گاه در جنگ هایی است که اسرائیل پیروز آن معرفی شود. در واقع عملیات موسوم به "حاشیه محافظ" که فاجعه انسانی جدیدی در غزه رقم زد، تلاش نتانیاهو در همین راستا بود.

دلیل دیگر این اقدام جلوگیری از گسترش نفوذ رقبای سیاسی نتانیاهو در داخل اسرائیل و در نقاط مختلف جهان بود که به یکه تازی اسرائیل در جنگ افروزی، فساد مالی و اخلاقی و گسترش جنایت انتقاد دارند. این مسائل و صحبت هایی که در مورد تحریم و منزوی کردن مطرح می شود جناح چپ رژیم صهیونیستی را به خشم آورده تا جایی که آنها از نتانیاهو می خواهند ساکت بماند. با این حال نتانیاهو مخالف این امر است و ترجیح می دهد پر سر و صدا، عجول و بی پروا باشد. وی امیدوار است که با پیروزی در غزه، گروه های داخلی و خارجی را گرد خود جمع کرده و به موقعیتی غیرقابل چالش دست پیدا کند.

سازمان ملل و کشورهای غربی تا کنون اقدامی جدی علیه کشتار غزه انجام نداده و به حمایت از اقدام اسرائیل با نام دفاع پرداخته اند. چه تعداد انسان دیگر باید قتل عام شود تا سازمان های بین المللی این اقدام را جنایت علیه بشریت بدانند؟

سازمان ملل و غرب به عنوان بنیانگذاران و به وجود آورندگان دولتی یهودی در منطقه از گذشته تا کنون حامی اش بوده اند. این واقعیت نشان می دهد آنها حاضر به انجام هر کاری برای حفاظت از آن هستند. از این گذشته آنچه که ما باید به یاد داشته باشیم این است که اسرائیل جاسوسان، خرابکاران و افرادی را در کشورهای غربی دارد تا با تحریک دستگاه سیاسی و نظامی آنها به مقاصد خود برسد، در واقع نبض سیاست گذاری غربی ها در دست اسرائیل است. افشای اطلاعات محرمانه در مورد سیاست مردان و اعمال فشار اقتصادی به کشورها توسط اسرائیل از جمله نگرانی هایی است که غربی ها دارند.

بیشتر کشورهای عربی منطقه در قبال کشته شدن غیرنظامیان در غزه یا ساکت مانده اند و یا تنها به محکوم کردن این اقدام بسنده کرده اند. برخی گزارش ها هم از ملاقات برخی مقامات عربی و چراغ سبز آنها به اسرائیل برای حمله به غزه حکایت دارد. آیا این واقعیت دارد و آیا این بدان معنی است که برخی کشورهای عرب منطقه همپیمان اسرائیل هستند؟

این که بیشتر کشورهای عرب منطقه مانند عروسک های خیمه شب بازی توسط  کشورهای غربی و صهیونیست ها هدایت می شوند، بر کسی پوشیده نیست. علاوه بر این غرب با دامن زدن به بحث اختلافات مذهبی و طرح ادعاهایی مانند حمایت ایران از حماس در تلاش است کشورهای سنی منطقه را در تقابل با کشورهای شیعی قرار دهد. تنها راه حل اختلافات و بازگرداندن صلح به خاورمیانه از بین رفتن اسرائیل است. این رژیم مانند یک غده سرطانی بوده و خواهد بود. همچنین آمریکا و کشورهای غربی باید از این منطقه خارج شوند، به نظرم تنها راه ممکن برای این کار گسترش نفوذ روسیه در منطقه است.

برچسب ها: کشورهای عربی ، عروسک ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.