سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش آمار شهدای غزه به 2133 و زخمی‌ها به 11100/ تخریب 20 هزار ساختمان در 50 روز تجاوز به غزه

الاقصی گزارش داد آمار کل قربانیان حملات اسرائیل به غزه به 2133 شهید و 11100 زخمی رسید

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی الاقصی لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از وزارت بهداشت فلسطین آمار کل قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه را تاکنون بالغ بر 2133 شهید و 11100 زخمی اعلام کرد. 

این در حالیست که گزارش شده بیش از بیست هزار ساختمان در حملات پنجاه روزه هوایی، دریایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به طور کامل ویران شده است. 

پنجاه روز از حمله به نوار غزه می گذرد و نتایج مورد نظر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحقق نیافته است. آنچه تحقق یافته کودک کشی ، کشتار زنان و نابودی خانه‌ها و مدارس و اماکن عبادی است. بیش از 2210 نفر شهید و بیش از ده هزار نفر زخمی شده‌اند. بیشتر شهدا و زخمی ها از غیر نظامیان هستند و بیشتر قربانیان نیز از زنان و کودکان تشکیل شده است.

تعدادی از خانواده های فلسطینی در نوار غزه به طور کامل قتل عام و نیست و نابود شده‌اند. بیش از 20 هزار ساختمان شامل خانه ، مدرسه ، بیمارستان ، مراکز دولتی و دیگر تأسیسات عمومی به طور کامل ویران شده است.

تعدادی از محله‌ها و مناطق بر اثر حملات به نوار غزه از نقشه به خصوص شجاعیه و خزاعه و بیت حانون حذف شده است.

در سه هفته اول این حمله بیش از سه هزار تن مواد منفجره به نوار غزه شلیک و پرتاب شده است.

آنچه که دشمن به دست آورده ، کشتار هرچه بیشتر بدون هیچ گونه چشم انداز سیاسی یا نظامی یا امنیتی است.

در مقابل گروههای مقاومت فلسطینی، منسجم باقی مانده اند و در این جنگ ، دست برتر را دارند و معادله های آنان قوی تر است. گروههای مقاومت تا این لحظه توانسته اند 68 صهیونیست از جمله 64 نظامی صهیونیست را بکشند.

ارتش اشغالگر به علت هراس از افزایش تلفات از پیشروی زمینی خودداری کرده است.

موشکهای مبارزان فلسطینی با وجود حملات هوایی و زمینی و دریایی، سرتاسر فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب از جمله قدس و تل آویو را تحت پوشش حملات خود قرار داده است. شهرکهای صهیونیست نشین اطراف نوار غزه خالی از سکنه شده و دشمن صهیونیستی در حال بررسی کوچاندن 40 هزار شهرک نشین است که به علت هراس از موشکهای مبارزان فلسطینی نمی خواهند در این مناطق بمانند.

از نظر اقتصادی نیز خسارات وارده به رژیم صهیونیستی در سطح گسترده‌ای است و صنعت و کشاورزی متحمل خسارات زیادی شده و بیکاری افزایش یافته و بازار املاک آسیب دیده است و خطوط هوایی نیز خسارت دیده زیرا پروازها از فرودگاههای در تیرراس موشکهای مقاومت متوقف شده است. بخش گردشگری نیز از این آسیب در امان نمانده است.

پنجاه درصد از گردشگران فصل تابستان رزروهای خود را لغو کرده‌اند. سال تحصیلی در مناطق اطراف غزه با تهدید روبرو شده است. پس از این اتفاقات ، دشمن با مذاکره نیز نتوانست به خواسته های خود برسد.




انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، شهدا ، زخمی ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.