سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکايت عضو کنگره شيلي از نتانياهو به اتهام ارتکاب جنايات ضد بشری در غزه

یک عضو کنگره شیلی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات ضد بشری در دادگاه شکایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ "هوگو گوتیرز" عضو کنگره شیلی در این شکایت نامه، که به همراه فدراسیون فلسطینیان ساکن شیلی به دادگاه ارائه شده است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل را به علت جنایاتی که ارتش این رژیم در غزه مرتکب شده است به جنایت ضد بشری متهم کرده است. 

"گوتیرز" در اظهاراتی اعلام کرد سازمان های مختلف بین المللی از جمله سازمان ملل نیز حملات اسراییل را جنایت ضد بشری توصیف کرده اند. 

وی گفت هیچ کس نباید با تصور اینکه خود قاضی است جنایات ضد بشری مرتکب شود. درست به همین دلیل من خواستار اقدام قضایی بین المللی درباره این جنایات شده ام. 

به گفته گوتیرز اسپانیا از همین اصل درباره پرونده آگوستو پینوشه دیکتاتور سابق شیلی زمانی که وی در لندن بود استفاده کرد و اسراییل از همین اصل برای زندانی کردن و محاکمه شدن آدولف اینشمن نازی استفاده کرد. 

براساس قوانین بشردوستانه بین المللی حمله نظامی در صورتی که موجب کشتار غیرنظامیان شود غیرقانونی خواهد بود مگر اینکه این تلفات به صورت ناگزیر و متعارف باشد. 

به گزارش گلوبال ریسرچ، پیش از این نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا نیز از اسراییل انتقاد کرده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل را هرود زمان خوانده بود که کودکان فلسطینی را می کشد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.