سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی خشکسالی در گرمی

فرماندار گرمی گفت: حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، خشکسالی و سرمازدگی به شهرستان گرمی بیش از ۱۲۰ تومان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمود علائی افزود: در بحث حوادث غیرمترقبه به ویژه خشکسالی مزارع و کشتزارهای شهرستان بیشترین خسارت را دیده اند که از معاون وزیر کشور خواسته ایم تا با طرح موضوع در کمیته خشکسالی کشور و الزام صندوق بیمه کشاورزی به پرداخت خسارت برای جبران خشکسالی و تبعات ناشی از آن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه هنوز صندوق بیمه محصولات کشاورزی حاضر به پرداخت خسارت واقعی به زارعان نیست، گفت: هنوز ریالی از طریق این صندوق به کشاورزان خسارت دیده پرداخت نشده در حالی که 14 میلیارد تومان از محل سرمازدگی و 95 میلیارد تومان نیز از محل خشکسالی به بخش کشاورزی گرمی خسارت وارد شده است.

علائی کاهش نزولات جوی را به عنوان یک آسیب جدی در کاهش منابع آب زیرزمینی به ویژه چشمه ها و رودخانه ها در تامین آب پایدار روستاها دانست و بیان کرد: در حال حاضر 150 روستا در گرمی آب شرب پایدار ندارند و این درحالی است که این شهرستان از لحاظ تعداد روستاها رتبه نخست استان اردبیل را دارد.

فرماندار گرمی گفت: با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی 80 روستا در این شهرستان به شکل سیار آبرسانی می شوند و با توجه به محدودیت امکانات سعیمان بر این است تا با حداقل امکانات و مناسب حرکت کردن در تهیه و تامین آب شرب بهداشتی و مورد نیاز مردم اقدام عملی انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، خسارت ، خشکسالی ، گرمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.